تاریخ : 12:47 - 1395/10/06
کد خبر : 59636
سرویس خبری :
 

اظهارات ضد و نقیض مسئولان درباره فروش نوزاد در بیمارستان

واگذاری نوزاد با حکم قاضی انجام می‌شود

اظهارات ضد و نقیض مسئولان درباره فروش نوزاد در بیمارستان

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران در رابطه با خرید و فروش نوزادانی که مادران معتاد دارند گفت: حتی در پاتوق‌هایی مانند هرندی که کودکان در کنار مادران معتاد زندگی می‌کنند، واگذاری کودکان بدسرپرست با حکم قاضی به بهزیستی داده می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین، حمیدرضا شمسی در رابطه با خرید و فروش نوزادان در بیمارستان‌ها گفت: از این موضوع اطلاع دقیقی در دست نیست اما به طوری کلی اگر کودکی والدین معتاد داشته باشد، واگذاری کودک به دستور مقام قضایی به بهزیستی انجام می شود.

وی ادامه داد: معمولاً امور مربوط به حضانت و واگذاری کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست حتی اگر مادر و پدر معتاد داشته باشند با معاونت امور اجتماعی بهزیستی است و این کودکان در گروه کودکان بد یا بی‌سرپرست قرار می‌گیرند و به حکم قاضی به مراکز بهزیستی سپرده می‌شوند.

شمسی گفت:‌ جمع‌آوری زنان معتاد اگر از نوع مراکز ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر باشد، این زنان به مراکز زنان بهزیستی آورده می‌شوند که اغلب آنها کارتن‌خواب هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: بنابراین تعداد مادران معتادی که باردار باشند یا به همراه کودک خود در خیابان‌ها باشند، بسیار کم است و آنهایی که نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌کند در مراکز ما نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به محله هرندی و وجود زنان معتاد به همراه کودکانشان گفت: در اینگونه اماکن نیز کودک به دستور قاضی تحویل بهزیستی داده می‌شود و قاضی تشخیص می‌دهد که مادر معتاد توان نگهداری کودک را دارد یا خیر و پس از آن از طریق دادگاه، حضانت کودک از مادر سلب می‌شود.

وی با بیان اینکه از خرید و فروش کودکانی که والدین معتاد دارند اطلاعی در دست نیست گفت:‌زمانی که زنان معتاد به مراکز ما فرستاده می‌شوند کودکان آنها را به همراه آنها به مراکز ما نمی‌آورند چرا که مادر بدسرپرست شناخته می‌شود و کودک به مراکز نگهداری و اجتماعی کودکان در بهزیستی سپرده می‌شود./فارس