تاریخ : 16:02 - 1395/10/06
کد خبر : 59659
سرویس خبری :
 

اعتصاب کارگران کنتورسازی در مقابل استانداری قزوین+ عکس

اعتصاب کارگران کنتورسازی در مقابل استانداری قزوین+ عکس

جمعی از کارکنان و کارگران شرکت کنتورسازی در مقابل استانداری قزوین اعتصاب کرده و اعتراض خود نسبت به عدم دریافت مطالبات خود رسما اعلام کردند.

به گزارش کارگرآنلاین، جمعی از کارکنان و کارگران شرکت کنتورسازی در مقابل استانداری قزوین اعتصاب کرده و اعتراض خود نسبت به عدم دریافت مطالبات خود رسما اعلام کردند.

یکی از کارکنان شرکت کنتورسازی قزوین درباره علت اعتصاب کارگران این شرکت به تسنیم گفت: معوقات کارگران شرکت کنتورسازی از مردادماه امسال پرداخت نشده است این در حالی است که بیمه کارگران نیز چهار ماه است پرداخت نشده و دفترچه بیمه آنها باطل شده است.

وی تاکید کرد: جایی که داد نرسد فریاد است در حال حاضر در شرایط بسیار بدی قرار داریم، همکارانم شب یلدا پای رفتن به خانه را نداشتند با توجه به شرایط موجود اقتصادی حتی یک ماه هم بدون حقوق نمی‌توان چرخه زندگی را چرخاند چه برسد به اینکه 8 ماه حقوق دریافت نکنیم.

این کارگر با بیان این نکته که سهام شرکت کنتورسازی به دلیل تخلفات و کارهای غیرقانونی بسته شده است افزود: مشکلات شرکت کنتورسازی به همین موارد محدود نمی‌شود، حدود دوماه است کارگران این مجموع بدون سرویس هستند، گاز و برق این شرکت نیز قطع شده در حالی که شرکت کنتورسازی قزوین حدود 300 میلیارد تومان از بانک‌های دولتی وام و تسهیلات دریافت کرده است، در شرکت کنتورسازی قزوین حدود 350 کارگر و در کارگاه تولید لامپ این شرکت نیز 100 کارگر مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کارگران این مجموعه اظهار داشت: تاکنون به تمام ارگان‌های مرتبط با حوزه کارگران استان قزوین مراجعه شده است، چندین جلسه با استاندار قزوین داشته‌ایم تا جایی که استاندار قزوین در برنامه خبری صدا و سیمای قزوین وعده پرداخت معوقات کارگران کنتورسازی تا هفته آینده را داده بود ولی وعدهای استاندار قزوین مبنی بر پرداخت معوقات کنتورسازی قزوین عملی نشده است.

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان البرز و امام جمعه شهر الوند به طور کامل در جریان مطالبات کارگران کنتورسازی قرار دارند، حتی به دفتر ریاست جمهوری نیز مکاتبه صورت گرفته است ولی تاکنون هیچ اقدام صورت نگرفته است، مدیرکارخانه در پاسخ به اعتصاب کارگران شرکت کنتورسازی گفته است به هرمقام مسئولی که می‌توانید مراجعه کنید اعتصاب در مقابل استانداری نتیجه نداد به ناچار باید از مراجعه کشوری پیگیری کنیم.

به گزارش تسنیم این در حالی است که استاندار قزوین چندی پیش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفته بود: شرکت کنتورسازی قبل از اینکه به فعالیت خود ادامه دهد باید حقوق کارگران خود را پرداخت کند، شرکت کنتورسازی در حال حاضر 7 هزار و 900 میلیون تومان حق بیمه و 2 میلیون تومان هم جریمه به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، کار این شرکت به روند فعلی خود ادامه دهد باید به دنبال لغو مجوز و واگذاری آن بود.

استاندار قزوین ادامه داد:هیچ نهادی در خارج از استان حق پیگیری مسائل شرکت کنتورسازی را ندارد و اگر پیگیری خارج از استان صورت بگیرد نهادهای خارج از استان باید در دادگاه پاسخگو باشند.

یکی دیگر از کارگران شرکت کنتورسازی قزوین با اشاره به وعده و وعیدهای مدیرکارخانه جهت پرداخت معوقات تصریح کرد: از سوی مدیرکارخانه بارها گفته شده که معوقات کارگران در چند روز آینده پرداخت می‌شود ولی علی‌رغم گذشت چند ماه هنوز هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی با بیان این نکته که 16 آذر امسال در مقابل فرمانداری البرز تجمع کرده و با فرماندار جلسه گذاشته شد عنوان کرد: فرماندار شهرستان البرز در نشست با کارگران کنتورسازی قزوین گفته بود که از مدیرکارخانه نسبت به پرداخت معوقات کارگان تا چند روز دیگر تعهد گرفته شده است ولی با این حال تاکنون هیچ اتفاقی نسبت به پرداخت آن صورت نگرفته است.

وی گفت: تمامی پرسنل و کارگران شرکت کنتورسازی 30 درصد حقوق خرداد و تیرماه 95 خود را طلب داشته و ماه‌های پس از آن نیز چیزی دریافت نکرده‌اند، این در حالی است که کارگران کارگاه تولید لامپ این شرکت نیز 9 ماه حقوق طلب دارند و تنها دوماه بیمه برای آن‌ها واریز شده است./تسنیم