تاریخ : 09:40 - 1395/10/19
کد خبر : 60084
سرویس خبری : فرهنگی
 

سانس ویژه جشنواره فجر برای «خواننده زن» +عکس

خوانندگی زن در یک قدمی جشنواره فجر

سانس ویژه جشنواره فجر برای «خواننده زن» +عکس

پروین بهمنی تنها خواننده ای است که اجرایش در جشنواره موسیقی فجر ویژه بانوان نیست. هر چند وی سرپرست گروه حاوا عنوان شده است اما تجربه کارهای گروه او نشان از خوانندگی وی همراه با یک مرد به زبان قشقایی است!

به گزارش کارگرآنلاین، پروین بهمنی تنها خواننده ای است که اجرایش در جشنواره موسیقی فجر ویژه بانوان نیست. هر چند وی سرپرست گروه حاوا عنوان شده است اما تجربه کارهای گروه او نشان از خوانندگی وی همراه با یک مرد به زبان قشقایی است!
 
بنابراین گزارش، جشنواره موسیقی فجر یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی است که در کشور هر ساله اتفاق می افتد و همچنین این جشنواره بخاطر یدک کشیدن نام جمهوری اسلامی باید تبیین کننده عقاید و تفکرات مذهبی و انقلابی مردم و نظام جمهوری اسلامی نیز باشد. البته امسال هم مانندسال های گذشته حواشی نیز خواهد داشت که با توجه مسئولین ذی ربط می توان از این حواشی نیز دوری جست.
 
 
با توجه به لیستی که در سایت جشنواره در مورد ساعت و روز برگزاری اجرا ها  قرار داده شده است و تمام اجرا ها را حتی به تفکیک جنسیت نیز در آن جدا کرده اند ولی با کمی دقت بیشتر متوجه نکته جالبی شدیم و آن این است که اجرای گوه "حاوا" با سرپرستی "پروین قشقایی" در سیر برنامه‌های ویژه بانوان قرار نگرفته است.
 
هر چند هنوز اجرایی در جشنواره موسیقی فجر صورت نگرفته است اما بر اساس تجربه کارهای قبلی پروین بهمنی به سراغ روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر رفتیم و و در پاسخ به سوال ما گفت: این گروه تنها به سرپرستی خانم پروین بهمنی است و قرار نیست خوانندگی داشته باشد البته همخوانی هم وجود خواهد داشت ولی اگرقرار بر تک خوانی بود باید مراسم ویژه بانوان برگزار می‌شد.
 
 
هر چند امید است که این نام صرفاً جهت سرپرستی گروه باشد اما سوابق حضور پروین بهمنی در جشنواره ها نشان می دهد که این شخص به همراه مردی که ایشان را همراهی می کند روی سن حاضر می‌شوند و نیمی از خوانندگی قطعات نیز توسط شخص ایشان انجام می گیرد و بدیهی است که همین مسیر را برای این اجرا پیش خواهند گرفت.
 
گفتنی است که این گونه تک خوانی ها که به عنوان هم خوانی به روی صحنه می‌روند و سپس شروع به تک خوانی یک زن می کنند بر اساس ضوابط وزارت ارشاد معنای همخوانی ندارد و در همخوانی باید چند زن و چند مرد همزمان بخوانند و صدای زن نیز در آن غالب نباشد.
 
همچنین پروین بهمنی در جشنواره موسیقی فجر سال 93 نیز جهت اجرای قطعه لالایی قشقایی دعوت شده بود!/ شهدای ایران