تاریخ : 09:37 - 1395/10/28
کد خبر : 60449
سرویس خبری :
 

تجمع کارگران کاشی گیلانا مقابل فرمانداری رودبار+عکس

تجمع کارگران کاشی گیلانا مقابل فرمانداری رودبار+عکس

جمعی از کارگران کاشی گیلانا در اعتراض به متوقف شدن فعالیت این واحد تولیدی به دلیل انباشت بدهی به نهادهای دولتی و تبعا نگرانی از آینده شغلی‌شان صبح دیروز مقابل ساختمان فرمانداری رودبار تجمع کردند.

به گزارش کارگرآنلاین، دلیل متوقف شدن فعالیت تولیدی این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی همچون بانک ها، اداره تامین اجتماعی، اداره گاز و برق و همچنین اداره دارایی بوده است.

به گفته کارگران، عمده‌ترین مشکل مالی این کارخانه بدهی 2میلیاردی به اداره گاز منجیل است که در نتیجه انباشت بدهی، گاز کارخانه قطع شده و کارگران از مهر ماه کاری برای انجام دادن نداشته‌اند. همچنین این واحد  حدود 600 میلیون به اداره برق و6 میلیارد تومان به اداره تامین اجتماعی بدهی دارد.

در عین حال گزارش می‌رسد کارگران کاشی گیلانا از خرداد ماه  دستمزد دریافت نکرده‌اند. گفته می‌شود معوقات مزدی  پیشین این کارگران که  مربوط به سالهای 89تا دی ماه سال 93می شود به حدود 30 ماه می رسد.

به گزارش ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا، بخش دیگری از  مشکلات کارگران این کارخانه به انصراف سرمایه گذار جدید  این کارخانه از خرید محصولات آن باز‌می‌گردد.

به گفته  کارگران با وجود همه مشکلاتی که طی چند سال  گذشته ما کارگران کاشی گیلانا برای فعال نگه داشتن کارخانه متحمل شده ایم  امیدوار بودیم با ورود سرمایه گذار جدید بخش زیادی از مشکلات کارخانه مرتفع شود اما به دلایلی که ما از آن بی خبریم این سرمایه گذار از خرید محصولات کارخانه منصرف شده است.

بر اساس این گزارش، با معلوم شدن موضع سرمایه گذار کارخانه مبنی بر انصراف از خرید،  کارگران  چند روز پیش برای مشخص شدن وضعیت فعلی کارخانه به استانداری گیلان مراجعه می کنند .از قرار معلوم مسئولان استانداری  به کارگران  که چندین ماه مزد معوقه طلب دارندگفته‌اند اگر وضعیت کارخانه بدون پیدا کردن سرمایه گذار به همین منوال ادامه پیدا  کند ناچاریم این کارخانه را تا پایان سال ورشکسته اعلام کنیم.

به گفته یکی از کارگران این موضوع از آن جهت موجب نگرانی کارگران کاشی گیلانا شده است که آنان بعد از چند سال پیگیری  وتجمع در مقابل نهادهای دولتی شهرستان و محوطه کارخانه بجای شنیدن خبر های خوش از زبان مسئولان بالا رتبه استان، خبر تعطیلی کارخانه را بشوند.

او با بیان اینکه کارگران با وجود تعویق حدود 34 ماه مطالبات حقوقی از سال 88تا کنون، این روزها بلحاظ مالی در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: مسئولان استانی می‌خواهند به جای حل مسئله  صورت مسئله را پاک کنند اما کارگران مخالف این موضوع هستند.

به گفته این کارگر کاشی گیلانا، بیشتر ماشین آلات وتجهیزات کارخانه از سوی طلبکاران مصادره شده است و اخیرا نیز تعدادی از کارگران بازنشسته کارخانه برای وصول بخش از مطالبات بازنشستگی خود بخشی از اموال کارخانه را به مزایده گذاشته اند.در حال حاضر یک دستگاه لوردر نیز از کارخانه خارج شده است.

وی ضمن بیان اینکه هر چند تلاش مدیریت فعلی کارخانه کاشی گیلانا را برای از سر پا نگه داشتن کارخانه نباید نادیده گرفت در خاتمه اظهار داشت:از قرار معلوم  مسئولان دولت با پرداخت وام  شش میلیاردی  کارخانه کاشی گیلانا در راستای نجات این  واحد بحران زده موافقت کرده است اما کارفرما به دلیل نداشتن ضمانت نامه معتبر امکان دریافت این وام را بعد از سالها پیگیری ندارد.