تاریخ : 10:58 - 1395/11/05
کد خبر : 60783
سرویس خبری :
 

 اختصاص رایگان سه فروشگاه به کاسبان پلاسکو

اختصاص رایگان سه فروشگاه به کاسبان پلاسکو

رئیس اتاق اصناف ایران از واگذاری رایگان فروشگاه های قدس در 3 منطقه از تهران به کاسبان پلاسکو خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، علی فاضلی با اشاره به اینکه سه نقطه از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار واحدهای صنفی پلاسکو قرار خواهد گرفت افزود:‌ تجهیز این اماکن به عهده اتحادیه های صنفی و هزینه آن بر عهده بنیاد مستضعفان است.

وی با اشاره به واگذاری موقت این مکان ها تا زمان ساخت ساختمان پلاسکو ادامه داد: 560 واحد صنفی در حاشیه پلاسکو از بین رفت و 2300 کارگر نیز در این حوزه بیکار شده اند که چالش اصلی ما ایجاد اشتغال مجدد این افراد است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به برگزاری جلسه بین دولت, مسئولین نهادهای شهری و نیروی انتظامی در این باره، گفت: جمع بندی این جلسات که مضمون آن 9 پیشنهاد از سوی اتاق اصناف است ازجانب وزیر صنعت‏, معدن و تجارت به دولت ارسال شده است .

فاضلی تشکیل کارگروه برای بررسی و رسیدگی به وضع خسارت دیدگان پلاسکو را در دولت از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش اعلام کرد و افزود: مسئولیت این کارگروه بر عهده معاون اجرایی رئیس جمهور و اعضا آنها 4 وزیر به همراه معاون حقوقی رئیس جمهور ‏ رئیس کل بانک مرکزی ‏, رئیس سازمان مدیریت شهرداری تهران، اتاق اصناف ایران و بنیاد مستضعفان هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از ساخت پلاسکو افراد داری سهام و سرقفلی در آن مجموعه از تمهیدات بنیاد مستضعفان بر خوردار می شوند ادامه داد: بخشودگی بانکی از جمله استهمال وام های بانکی دریافت شده از سوی کسبه بصورت دو ساله و بدون پرداخت سود بانکی بصورت عاجل در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به پرداخت حقوق به کارگرانی که تحت پوشش بیمه قرار نداشتند از سوی وزیر تعاون‏ , کار و رفاه اجتماعی گفت: این حقوق تا 6 ماه و حل مشکل اشتغال این افراد پرداخت می شود.

فاضلی پرداخت وام 300 میلیونی با بهره 10 درصد و تنفس یک ساله و بازپرداخت 4 ساله را نیز از دیگر مصوبات دانست و افزود: وزیر دادگستری با تعیین بخش خاصی وضع کسبه در خصوص چکهای در جریان را بررسی و رسیدگی خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه همه این پیشنهادها به زودی در هیئت دولت مصوب و ابلاغ می شود، گفت: کسبه با صبوری می توانند برای رفع مشکلات خود به این کارگروه کمک موثری کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما