تاریخ : 10:46 - 1395/11/07
کد خبر : 60896
سرویس خبری : فرهنگی
 

صداپیشه «دیرین دیرین» مردم را در مترو تعقیب می‌کنم!

«پندانه» اختصاصی برای خندوانه می‌سازم

صداپیشه «دیرین دیرین» مردم را در مترو تعقیب می‌کنم!

رامبد جوان شب گذشته، میزبان محمدرضا علیمردانی صداپیشه «دیرین دیرین» و «پندانه» بود.

به گزارش کارگرآنلاین؛ رامبد جوان شب گذشته در برنامه «خندوانه»، میزبان محمدرضا علیمردانی صداپیشه «دیرین دیرین» و «پندانه» بود.

علیمردانی در پاسخ به سوال جوان پیرامون فعالیت‌های اخیر خود گفت: این روزها مشغول ضبط صداگذاری انیمیشن «دیرین دیرین» و «پندانه» هستم. همزمان «پندانه» هم از شبکه نسیم پخش می‌شود. در «دیرین دیرین» چند شخصیت را با صداهای مختلف صداپیشگی می‌کنم.
 
وی افزود: البته تدریس فن بیان و گویندگی، جمع آوری آلبوم موسیقی از دیگر فعالیت‌هایم است.
 
وی در خصوص نام آلبوم خود ادامه داد: با نام «حبس نفس» مجوز گرفتم اما احتمال دارد، نامش تغییر کند. تیتراژ سریال  «انقلاب زیبا» را خواندم که خداروشکر مردم دوست داشتند و همین من را برای انتشار آلبوم ترغیب کرد.
 
در بخشی از برنامه علیمردانی شخصیت‌های دیرین دیرین را با صداهای مختلف اجرا کرد.
 
علیمردانی در خصوص گویش شخصیت‌های «دیرین دیرین» عنوان کرد: با مهدی صفی یاری به این گویش ها رسیدیم؛ اول بنا داشتیم که مثل تام و جری راوی نداشته باشد اما بعدها به این نتیجه رسیدم که با افکت‌ها و موزیک منظور را نمی‌توانیم برسانیم  و راوی را اضافه کردیم.  

علیمردانی در پاسخ به سوال جوان درباره اینکه چه چیزی حالش را بد می‌کند؛ گفت: همیشه قضاوت می‌کنیم و قضاوت می‌شویم و فکر می‌کنیم درست حدس زدیم. این حس و حال من را ناراحت می کند. همیشه دعا می‌کنم از قضاوت‌ها دوری کنم؛ چرا که قضاوت با خود دروغ، حسد و تکبر می‌آورد.

در ادامه علیمردانی با اشاره به گرفتن جایزه بین‌الملی بداهه‌گویی در خصوص تسلط در این کار اظهار داشت: جایزه بین المللی را در جشنواره پویا نمایی گرفتم؛ جالب است که از بین پانزده داور، ده داور که رای دادند خارجی بودند.

وی ادامه داد: برای تسلط در بداهه گویی باید شما اطراف خودتان را خوب و دقیق ببینید. خوب هم بشنوید؛ چرا که هر گفتاری یک خاستگاهی دارد. حتی من در مترو و اتوبوس افرادی را تعقیب کردم؛ چرا که شخصیت‌های آنها متفاوت بود و من از حرکات و مکالمه های آنها استفاده کردم. البته من راوی دیرین دیرین را از  شخصیت پدر‌بزرگم تقلید کردم و خدا را شکر مردم هم قبول کردند.  
 
در بخشی از گفتگو علیمردانی به جوان گفت: ما سال 73 با هم کار کردیم؛ جنگ آفتاب که کارگردانی آن بر عهده آقای فرخ نژاد بود.
 
علیمردانی در پایان برای خوشحال کردن مردم اظهار داشت: خندوانه باعث شادی مردم است. قول می‌دهم یک «پندانه» با حال برای خندوانه بسازیم./باشگاه خبرنگاران