تاریخ : 10:07 - 1395/11/13
کد خبر : 61118
سرویس خبری :
 

درخواست ٢٥٠٠ کارگاه برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

درخواست ٢٥٠٠ کارگاه برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب

مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران با بیان اینکه ٤٣ هزار و ٧٢٠ کارگاه فعال و ٨٨ هزار و ٤٣٠ کارگاه نیمه فعال تحت پوشش این اداره کل هستند و میزان بدهی از کارگاه‌ها حدود ٤٤ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، داریوش صالح پور گفت:  از ابتدای اجرای این طرح ٢٥٠٠ کارگاه برای بهر‌ه‌مندی از این طرح درخواست داده‌اند.با توجه به این‌که «گفتمان انقلاب اسلامی زمینه ساز امنیت پایدار وتحقق اقتصاد مقاومتی» به عنوان شعار راهبردی انتخاب شده است، سازمان تأمین اجتماعی مفتخر است که با هدف حمایت از تولید و تسهیل در فضای کسب وکار بنگاه‌ها ، باتوجه به مصوبه اخیر هیأت دولت، برنامه استفاده کارفرمایان خوش حساب ازتسهیلات بخشودگی جرایم را اجرا کند.
وی ادامه داد: این اداره‌کل برای اطلاع‌رسانی به کارفرمایان، علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌، با فرمانداران شهرستان‌ها و انجمن‌های صنفی و کارفرمایی منطقه نیز با هدف آشنا نمودن با این طرح تشکیل شده است.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی‌شهرستان‌های تهران خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح کارفرمایان واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی وخدماتی که حق بیمه کارگران تحت پوشش خودرا به صورت منظم ومطابق با قانون به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌کردند، لیکن به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث وبلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند، می‌توانند با مراجعه به شعب این  سازمان و ارائه درخواست استفاده از بخشودگی جرایم، وضعیت بدهی خود را تعیین تکلیف کنند.
صالح‌پور ادامه داد: درحال حاضر واحدهای تابعه این اداره کل آمادگی لازم برای اخذ درخواست کارفرمایان به منظور استفاده از بخشودگی جرایم را دارند و این تسهیلات اقدامی مهم و راهبردی برای هدایت نقدینگی به جای جرایم به سمت تولید وکارآفرینی خواهدبود.
وی افزود: باتوجه به شرایط استفاده از قانون بخشودگی جرایم و امکاناتی که برای تسهیل پرداخت یا تسهیل بدهی‌های معوقه صورت گرفته و اینکه تعداد بیشتری از کارفرمایان برای استفاده از قانون موصوف بهره‌مند شده‌اند و تاپایان فرصت بهره‌مندی از آن چند ماه باقی مانده، استقبال بسزایی از طرف کارفرمایان به عمل آمده است که انتظار داریم باشرایط پیش‌رو این استقبال روند افزایشی نیز پیدا کند.