تاریخ : 19:51 - 1395/12/11
کد خبر : 61758
سرویس خبری :
 

اختلاف ۳۰ برابری حقوق مدیران با حداقل دستمزد فاجعه است

عضو کمیسیون تلفیق مطرح کرد

اختلاف ۳۰ برابری حقوق مدیران با حداقل دستمزد فاجعه است

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه در مصوبه امروز مجلس درخصوص حداکثر حقوق مدیران یک فاجعه رخ داده است تاکید کرد، این اختلاف ۳۰ برابری نسبت به حداقل دستمزد با ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، حسین حاجی دلیگانی با اشاره به مصوبه امروز مجلس در خصوص حداکثر حقوق مدیران دولتی گفت: در جریان بررسی ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، سقف حقوق‌ها و دریافتی مدیران 24 میلیون تومان در نظر گرفته شد در حالی که بر اساس مصوبه پیشین مجلس حداکثر حقوق  مدیران 12میلیون و600 هزار تومان بوده است.

به گفته حاجی دلیگانی بر خلاف گفته‌های برخی نمایندگان، در ایرادات مستقیم شورای نگهبان نکته‌ای در خصوص سقف حقوق مدیران دیده نمی‌شود. این در حالی است که مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه قبلی مجلس را با برخی سیاستهای کلی نا‌همخوان می‌دانست.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم ادامه داد، در این خصوص مجلس معتقد بود که ایرادات شورای نگهبان برای نمایندگان دارای اهمیت است اما در نهایت شاهد آن بودیم که  نکات مجمع برای حقوق مدیران در گزارش شورای نگهبان نیز لحاظ شد و متاسفانه حداکثر حقوق جدید مدیران دولتی در مجلس نیز رای آورد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه، مجمع در خصوص این مصوبه، بار مالی را متوجه دولت ندانسته است، تاکید کرد: نکته جالب آنجاست که درباره طرح یکسان سازی دریافتی بازنشستگان موضوع بار مالی برای دولت مطرح شده است که به نظر می رسد طرح این موارد با عدالت اجتماعی همخوانی ندارد.

وی افزود: چراکه افرادی که در دوره های قبلی هزینه‌های مربوط به بازنشستگی از حقوقشان کسر می‌شده متناسب با تورم آن زمان حقوق  گرفته‌اند و این موضوع دقیقی نیست که ما برای کارمندانی که در دوره جدید حقوق  باز نشستگی می‌گیرند صرف نظر از تورمهای بالا و افزایش هزینه‌های دوره اخیر مقایسه انجام دهیم.

به گزارش تسنیم، روز گذشته محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق  برنامه ششم  توسعه گفته بود، این کمیسیون در جلسه اخیر خود برای رفع ایراد شورا نگهبان و از آنجا که مصوبه قبلی مجلس سبب خروج نخبگان از دولت می‌شود، مدیران دولتی را هم به عنوان گروه پنجم به استثنائات ( مشاغل تخصصی در واحدهای عملیاتی،‌ مناطق مرزی و محروم) اضافه کردند که بر این اساس مدیران هم می‌توانند تا 60 درصد بالاتر از سقف تعیین شده برای حقوق و دستمزد مقامات و دستگاه‌های اجرایی حقوق دریافت کنند.

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر حقوق کارکنان شش میلیون و 300هزار تومان است، در مصوبه قبلی مجلس درباره  برنامه ششم حداکثر حقوقی که به مدیران تعلق میگرفت، 12 میلیون و 600 هزار تومان بوده است./تسنیم