تاریخ : 17:24 - 1395/12/16
کد خبر : 61844
سرویس خبری :
 

 آخرین وضعیت موسسه کاسپین

تکذیب بازگشت لوایح دوقلو به بانک مرکزی

آخرین وضعیت موسسه کاسپین

قائم مقام بانک مرکزی با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته درباره تعیین تکلیف موسسه کاسپین گفت: لوایح دوقلو نظام بانکی همچنان در دولت بوده و به بانک مرکزی بازنگشته است.

به گزارش کارگرآنلاین، اکبر کمیجانی در حاشیه کنفرانس اقتصاد مقاومتی و برجام در جمع خبرنگاران و در پاسخ درباره بازگشت لوایح دوقلو به میز کارشناسی بانک مرکزی گفت: این دو لایحه همچنان در دولت است و در مورد  لایحه بانکداری جلسات مستمر بعد از نشست هفتگی دولت در یک کمیته ویژه ای که شامل اعضای دولت است، تشکیل می شود.

قائم مقام بانک مرکزی اظهارداشت: در این جلسات مواد این لایحه بررسی می شود. وی در پاسخ به سوال دیگر ایبِنا در  خصوص اخبار منتشره درباره بازگشت این دو لایحه به بانک مرکزی گفت: هر دو لایحه فعال است و بحث هایی در خصوص لایحه بانک مرکزی وجود دارد. قرار است در وقت کمی که داریم بر روی این مسئله متمرکز شویم که موادی را که واقعا مورد نیاز است اصلاح کنیم.

کمیجانی افزود: در مورد لایحه بانکداری کاملا مواد به مواد در کمیته ویژه ای که توسط دولت تشکیل شده هر چهارشنبه پس از نشست هیات وزیران در نهاد ریاست جمهوری جلسات کارشناسی و بررسی داریم.

وی در پاسخ درباره پیش بینی زمان ارسال لوالح دوقلو توسط دولت به مجلس گفت: این امر پروسه  زمانبری است و با توجه به پیشینه طولانی آن نمی توان پیش بینی دقیقی انجام داد،‌ اما رییس کل بانک مرکزی به صورت منظم و مرتب این جلسات را تشکیل می دهد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره وضعیت موسسه کاسپین و مسائل آن نیز گفت: بانک مرکزی همانگونه که در گذشته نیز اعلام کرد قبل از انجام هرگونه اقدام خاصی درباره ۸ تعاونی ادغام شده، ابتدا دارایی ها و بدهی های هر یک از آنها باید تعیین تکلیف و شناسایی می شد. هم اکنون بانک مرکزی با همکاری اعضای هیات مدیره کاسپین در حال انجام امور هستند و به صورت مستمر این امر در جریان است.

کمیجانی تصریح کرد:‌ روز گذشته از حوزه نظارت بانک مرکزی خبر رسیده که ۵ مورد از ۸ تعاونی از نظر تعیین تکلیف وضعیت دارایی ها و بدهی ها و همچنین ترازنامه ها به سرانجام رسیده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. در عین حال، درباره ۳ تعاونی دیگر نیز کارها در جریان است و فکر می کنم بزودی نتایج اعلام شود.