تاریخ : 10:39 - 1396/01/19
کد خبر : 62192
سرویس خبری :
 

موج تازه گرانی کالاهای اساسی به بهانه افزایش دستمزد ۹۶ کارگران

موج تازه گرانی کالاهای اساسی به بهانه افزایش دستمزد ۹۶ کارگران

همزمان با آغاز سال ۹۶ و به بهانه افزایش حقوق کارگران، قیمت برخی کالاهای مصرفی و اساسی مردم افزایش یافته یا تقاضای افزایش برای آنها وجود دارد.

به گزارش کارگرآنلاین، ابتدایی‌ترین روز های سال جاری همراه با افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و غیراساسی مصرفی مردم شده است.

درباره دلیل این افزایش قیمت می‌توان دلایل مختلفی را نام برد ،اما یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت به بالا رفتن دستمزده ها در سال جاری گره خورده است بهطوریکه بسیاری از اصناف و اتحادیه ها  دلیل این افزایش قیمت یا تقاضا برای افزایش قیمت محصولات خود را بالا رفتن هزینه‌های تولید در سال 96ازجمله دستمزده ها می‌دانند.
بنابراین گزارش، نرخ حبوبات در ابتدایی‌ترین روی‌های سال جاری افزایش قیمت را تجربه کرد بهطوریکه قیمت هر کیلوگرم لوبیای چیتی به 13هزار تومان و لپه به 12هزارو800 تومان رسید درحالی‌که نرخ این حبوبات در اسفندماه حدود 11هزارو500 تومان و در آذرماه سال گذشته به ترتیب 8هزار و 700و9هزارو500 تومان بود.

قیمت گوشت قرمز نیز کماکان روند نرخ  بالایی خورد را حفظ کرده است و در سال جاری نیز هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه در خردهفروشی‌ها38هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت مرغ باوجودافزایش قیمتی که در تعطیلات نورزی به دلیل تعطیلی موقیت کشتارگاه‌ها داشت و به نزدیک 9هزار تومان رسیده بود اکنون به قیمت تعادلی و حدود 7هزارو300 تومان رسیده، هرچند هنوز از قدرت خرید طبقه ضعیف جامعه خارج است.

 هر شانه تخممرغ30 عددی نیز کماکان بالا است و به قیمت 12هزار تومان تا 13هزار تومان و به بستهبندی شده این محصول حدود 14هزارو500 تومان به فروش می رسد.

بنابراین گزارش قیمت میوه نیز هنوز تب افزایش قیمت شب عید خود را تا حدودی حفظ کرده است و قیمت‌ها برای مصرفکننده به نسبی بالا است بهطوریکه پرتقال جنوب و وارداتی به ترتیب 8هزار تومان و 8هزارو500 تومان و تامسون شمال کشور 4هزارو500 تومان تا 5هزار تومان به فروش می‌رسد. پرتقال درجه 2 نیز هزارو500 تومان تا 2هزار500 تومان در بازار مصرف قیمت دارد.

انواع سیب نیز 4هزار تومان تا 6هزار تومان و کیوی 4 هزار تومان تا 6هزار تومان و لیموترش سنگی 6 تا 7هزار تومان به فروش می‌رسد./تسنیم