تاریخ : 14:36 - 1396/02/05
کد خبر : 62545
سرویس خبری : فرهنگی
 

مراسم هفته کارگر را هر چه باشکوه تر برگزار می کنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

مراسم هفته کارگر را هر چه باشکوه تر برگزار می کنیم

امسال مراسم بزرگداشت هفته کارگر با شکوه تمام و متناسب با جایگاه والای این عزیزان توسط سازمان تامین اجتماعی ، با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان و با همکاری مدیران بیمه ای و درمان کلیه استان ها در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 به گزارش کارگرآنلاین،دکتر اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ضمن بیان این مطلب افزود: نامگذاری سال ٩٦ از سوی مقام معظم رهبری، به عنوان  سال" اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال " و  تأکید ایشان بر مقوله کار وفعالیت مجدانه  ، بیانگر اهمیت بسیار بالای اشتغال و به گردش درآمدن هرچه قدرتمند تر چرخه تولید در کشور است ، لذا تکلیف خود دانستیم  که با ارج نهادن و قدردانی از زحمات مجاهدانه  کارگران پر تلاش و به پاس نکوداشت زحمات این عزیزان سرفراز  مراسم بزرگداشت  هفته کارگر را در سال جاری هرچه با شکوه تر برگزار کنیم.
   وی ادامه داد: در همین راستا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و  با تشکیل ستاد گرامیداشت هفته کارگر، در فاصله زمانی ٥ الی ١١اردیبهشت فعالیت های فرهنگی و ارتباطی لازم صورت خواهد گرفت.
دکتر اعتصامی همچنین تاکید کرد : همزمان با روز کارگر، ١١ اردیبهشت، اولین گروه از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری و در اجرای طرح کرامت رضوی با بدرقه مسئولان عالی رتبه کشور به بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) اعزام خواهند شد .
او گفت: در دو سال گذشته بیش از ٥٠ هزار نفر از این عزیزان به این سفر معنوی اعزام شده اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی همچنین به افتتاح از تعدادی از  واحدهای بیمه ای و درمانی سازمان در حضور مقامات عالی رتبه کشور و مدیران وزارت کار و تامین اجتماعی  اشاره کرد و افزود: همچنین برنامه ریزی برای حضور موثر مدیران این سازمان در مراسم جامعه کارگری صورت گرفته است.
   دکتر اعتصامی دیدار مدیران بیمه ای و درمان استان ها با  مسئولان و اعضای  هیات های مدیره  تشکل های کارگری  و رسیدگی به مسائل و دغدغه های مطروحه  و نیز حضور در کارگاه های صنعتی و دیدار با کارگران را به عنوان بخشی  از این برنامه ها عنوان کرد و اظهار داشت: حضور رسانه ای و تشریح عملکرد و پاسخگویی به سوالات مردم توسط مدیران استان ها و نیز ملاقات عمومی با بیمه شدگان و رسیدگی به مشکلات مطروحه آنان نیز از برنامه هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.
  وی تاکید کرد: برنامه های متنوع دیگری نیز در این هفته اجرا خواهد شد که از جمله می توان به  دیدار با خانواده شهدای کارگر،  آشنا ساختن مخاطبان با قوانین و مقررات از طریق توزیع بروشور در واحدهای سازمانی و بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی اشاره کرد.