تاریخ : 09:12 - 1396/02/09
کد خبر : 62616
سرویس خبری :
 

مدیرعامل کاسپین برکنار شد؛ سپرده‌گذاران در انتظار

مدیرعامل کاسپین برکنار شد؛ سپرده‌گذاران در انتظار

با برکناری مدیرعامل مؤسسه اعتباری کاسپین و معرفی اعضای هیأت مدیره جدید، سپرده‌گذاران معترض به وضعیت این مؤسسه اعتباری در انتظار تصمیم جدید بانک مرکزی نشسته‌اند تا ببینند وعده انتقال دارایی‌های تعاونی اعتبار منحل شده فرشتگان به مؤسسه یادشده محقق شده و آیا تا یک‌ماه آینده پول سپرده‌گذاران زنده خواهد شد؟

به گزارش کارگرآنلاین، در حالی سهامداران مؤسسه اعتباری کاسپین در مجمع عمومی به برکناری مدیرعامل رأی مثبت دادند که پیش از این بانک مرکزی پیش‌تر از قصور و کوتاهی هیأت‌مدیره کاسپین در ساماندهی تعاونی‌های زیرمجموعه آن خبر داده بود.
بر این اساس، زکریا متحمل از مدیریت عاملی کاسپین کنار رفت و افتخاری جایگزین وی شد. در عین حال که ترکیب اعضای هیأت‌مدیره نیز با تغییراتی همراه بود. این در حالی است که کاسپین که از اواخر سال ١٣٩٤ مجوز فعالیت رسمی را از بانک مرکزی دریافت کرده بود اما در جریان حواشی که درگیر آن شد نتوانست پاسخگوی سپرده‌گذاران خود باشد.

این گزارش می‌افزاید: در شرایطی که 8 تعاونی حسنات اصفهان، الزهرای مشهد، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، امید جلین مازندران، بدر طوس، پیوند مشهد و فرشتگان تحت نظارت کاسپین قرار گرفتند که طی چند‌ماه گذشته فعالیت این مؤسسه دچار اختلال شد و تا حدود پرداخت وجوه و حتی سود سپرده‌گذاران تعاونی‌های زیرمجموعه متوقف شد.

فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی 27اسفندماه گفته بود: امیدواریم با پیشرفت حاصل شده در سال 95بتوانیم در پایان فروردین سال 96کار انتقال دارایی‌ها را آغاز کرده و سپس به تناسب سپرده سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان با برنامه‌ای مدون و با نظر مرجع قضایی و بانک مرکزی به مؤسسه کاسپین منتقل کنیم؛ در این صورت مؤسسه مذکور پاسخگوی سپرده‌گذاران خواهد بود.

به گفته وی، بیشترین تعداد سپرده‌گذاران مربوط به تعاونی اعتبار منحله فرشتگان است؛ براساس آخرین اطلاعات موجود تعداد سپرده‌های تعاونی اعتبار منحله فرشتگان بالغ بر ٧٣٠ هزار فقره است که تعداد سپرده‌های زیر 20 میلیون تومان بالغ بر ٦٥٠ هزار فقره است که حسب توافق انجام شده با مرجع قضایی تلاش می‌کنیم در بهار سال آینده 650هزار سپرده‌گذار ذکرشده را در اولویت اول پرداخت قرار دهیم؛ بدین‌ترتیب تقریبا 90درصد سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان در بهار سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

حیدری درباره آمار مجموع این 8تعاونی افزود: هنوز جزئیات آن به‌طور کامل قطعی نشده است زیرا پرونده 2تعاونی اعتبار نزد مقام قضایی مفتوح است؛ همچنین برخی تبانی‌ها و انتشار گواهی سپرده‌های جعلی و واهی و بدهی‌های صوری وجود دارد که مشخص شدن آن مستلزم رسیدگی قضایی است./همشهری