تاریخ : 16:39 - 1396/02/13
کد خبر : 62782
سرویس خبری :
 

تعیین تکلیف  موسسه کاسپین تا پایان اردیبهشت ماه

تعیین تکلیف موسسه کاسپین تا پایان اردیبهشت ماه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر ضرورت پایبندی موسسات مالی و اعتباری به قانون، گفت: موسسه اعتباری کاسپین تا پایان مراحل ادغام تعاونی های تابعه آن حق ایجاد شعبه یا اخذ سپرده مردم را ندارد.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به آخرین پیگیری های کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص وضعیت موسسه اعتباری کاسپین، گفت: طبق جلسات برگزار شده ۸ مجموعه تابعه موسسه کاسپین حسابرسی شده و مشکلی در جهت ادغام ۶ مورد از آن ها وجود ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور د مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیازمند تسریع در تعیین تکلیف تعاونی های تابعه موسسعه اعتباری کاسپین هستیم، افزود: دو تعاونی فرشتگان و بدر توس از حیث جذب سرمایه ها، تعهدات و کارکردهای مالی خیلی فراتر از سایر مجموعه های تابعه بوده و تعیین تکلیف آن ها طبق گفته بانک مرکزی نیازمند زمان بیشتری است.

بانک مرکزی متعهد به تعیین تکلیف موسسه مالی کاسپین تا پایان اردیبهشت ماه شده است

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی متعهد به تعیین تکلیف موسسه مالی کاسپین تا پایان اردیبهشت ماه شده است، تصریح کرد: در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس جدول زمان بندی ادغام این دو موسسه و آخرین وضعیت آن ها از حیث دارایی ها و بدهی هایشان بررسی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: طبق آخرین اخبار ۹۰ درصد پیش شرط های ادغام تعاونی های تابعه کاسیپن انجام شده و ۱۰ درصد باقی مانده نیز منوط به تعیین وضعیت صورت های مالی فرشتگان و بدر توس است.

تسریع در تعیین تکلیف دو مجموعه فرشتگان و بدر توس نیازمند همکاری قوه قضاییه است

پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه برای تسریع در تعیین تکلیف دو مجموعه فرشتگان و بدر توس نیازمند همکاری قوه قضاییه هستیم، تصریح کرد: باید هر چه سریع تر جمع بندی صورت مالی فرشتگان و بدر توس از سوی بانک مرکزی انجام شده و وضعیت تک تک سپرده گذاران مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به سوالی درباره فعالیت موسسات تابعه کاسپین و جذب سرمایه از سوی آن ها قبل از ادغام، گفت: مجموعه های تابعه این موسسه حق اخذ سپرده های مردم را ندارند و حتی خود موسسه کاسپین نیز فعالیتش تا ادغام موسسات مذکور محدود شده است.

وی ادامه داد: اینکه تابلوی موسسه کاسپین سردر تعاونی فرشتگان یا بدر توس زده شده و اخذ سپرده های مردم صورت می گیرد تخلف محرز این تعاونی ها بوده که باید مورد برخورد واقع شوند زیرا این دو مجموعه در مرحله مقدمات ادغام با موسسه کاسپین هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلا.می، یادآور شد: امیدواریم بانک مرکزی به تمامی تعهدات خود در قبال سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین عمل کرده تا خروجی آن رفع بلاتکلیفی مردم باشد.