تاریخ : 11:31 - 1396/03/08
کد خبر : 64087
سرویس خبری :
 

 واردات سگ و گربه ممنوع شد

واردات سگ و گربه ممنوع شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به سازمان هواپیمایی، نسبت به ورود سگ و گربه به کشور بویژه در قالب مسافری و همراه هشدار و آنرا صریحا ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش کارگرآنلاین، ورود حیوانات زنده به کشورمان تابع قوانین بهداشتی و گمرکی است و چند نهاد مهم دولتی در تصمیم گیری برای تشخیص مصداق، دخالت دارند به عنوان مثال، ورود و صدور حیوانات و پرندگان وحشی منوط به موافقت سازمان حفاظت محیط زیست است اما ترخیص تخم پرندگان منوط به ارائه گواهینامه بهداشت کشور مبدأ بوده و منحصرا از گمرک ‌هایی که دارای پست قرنطینه دامی وزارت جهاد کشاورزی است، قابل ترخیص است. همچنین ورود تخم نطفه‌ دار مرغ و سایر ماکیان نیز به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد.
بر اساس سندی که سایت صبحانه منتشر کرده، از جمله موارد قابل توجهی که مبتلابه برخی مسافران به کشورمان است، ورود سگ و گربه با آنهاست که در این راستا، گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به سازمان هواپیمایی، نسبت به ورود سگ و گربه به کشور بویژه در قالب مسافری و همراه هشدار و آنرا صریحا ممنوع اعلام کرده است.

در این نامه که توسط سازمان هواپیمایی به مدیران عامل شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی ابلاغ شده، همچنین متذکر شده است که تنها برای تحقیقات آزمایشگاهی، سرم سازی و یا سگ های تربیت شده پلیس و راهنما برای روشندلان امکان واردات سگ و گربه وجود دارد که مجوز آنهم توسط دوایر مربوطه صادر می شود.