تاریخ : 15:55 - 1396/03/10
کد خبر : 64225
سرویس خبری : ورزشی
 

زلزله در باشگاه استقلال

زلزله در باشگاه استقلال

پس از حذف استقلال تهران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به احتمال فراوان باید شاهد تغییرات این بار در بخش مدیریتی باشگاه استقلال باشیم.

به گزارش کارگرانلاین، همان طور که مى دانیم پس از کش و قوس هاى فراوان در بخش مدیریتى استقلال ،افتخاری از سال پیش کار خود را با حضور در باشگاه استقلال آغاز کرد.

جهانیان ،مرحوم پورحیدری،زمانی و معینی افرادی بودند که از سوی گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شدند.

تاپ اتونشر چهارشنبه//وضعیت نامشخص هیئت مدیره استقلال


در این میان زمزمه های رفتن گودرزی از راس وزارت ورزش و جوانان شنیده می شد تا جایی که این موضوع عملی شد و با این وجود همه به این فکر افتادند که هیئت مدیره استقلال با رفتن گودرزی دستخوش تغییرات می شود اما افتخاری پس از حکم مدیر عاملی در برخی از مصاحبه های خود اعلام کرد که با حکم وزیر ورزش و جوانان نیامده که با حکم او برود و از طرفی مصاحبه های برخی از اعضا نسبت به هم و حتی مصاحبه های افتخاری و زمانی یکی از اعضا بر علیه هم باعث شد استقلال روزهای سختی را پشت سر بگذارد.

گودرزی از سمت خود در وزارت ورزش و جوانان کنار رفت تا بر این اساس جایگاه برخی از افراد در هیئت مدیره نیز در باشگاه استقلال لغزنده شود چرا که شهاب جهانیان یکی از اعضایی بود که با وجود گودرزی به باشگاه استقلال ورود پیدا کرده بود و همچنین افتخاری که با حکم وزیر سابق به راس کار آمده بود.

پس از کنار رفتن گودرزی، سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.با ورود وزیر جدید به راس کار همه پیشکسوتان استقلال انتظار داشتند تا وى به وضعیت استقلال سر و سامانی داده شود چرا که برخی از پیشکسوتان استقلال معتقدند هیئت مدیره فعلی استقلال باید برکنار شوند و افراد جدید جایگزین شوند که در نهایت این امر تا به این لحظه صورت نگرفت.

تاپ اتونشر چهارشنبه//وضعیت نامشخص هیئت مدیره استقلال


با این حال و در شرایط که استقلال روزهای سختی را پشت سر می گذاشت خبر درگذشت پورحیدری باعث شد تا مشکلات بیشتری گریبانگیر هیئت مدیره شود چرا که هیئت مدیره استقلال یک عضو را از دست داد و با این حساب بررسی مسائل روز باشگاه آن هم با حضور 4 نفر سخت و طاقت فرسا بود.

با این حساب قرار بود مجمع باشگاه استقلال طبق گفته سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تشکیل شود تا نفرات جدید جایگزین مرحوم پورحیدری و در صورت نیاز اعضای دیگر شوند که باز این امر نیز انجام نشد و هیئت مدیره استقلال با همان تعداد به کار خود ادامه داد.

در هر صورت در برخی مواقع هواداران استقلال با روی کار آمدن افتخاری و هیئت مدیره فعلی مخالف بودند و حتی برخی از این هواداران با حضور در مقابل درب باشگاه استقلال شعار هایی را علیه افتخاری و دیگر اعضای هیئت مدیره سر دادند .هوادارانی که خواهان برکناری افتخاری و اعضای هیئت مدیره بودند .با این وجود و با توجه به اعلام سلطانی فر، مدیران استقلال به کار خود ادامه دادند .

در این میان بارها مدیران استقلال بر علیه یکدیگر و حتی بر علیه کادر فنی مصاحبه هایی را انجام دادند اما با ورود وزیر ورزش و جوانان این مسائل کنار رفت و باعث شد استقلال به ساحل آرامش برسد اما این آرامش زیاد پایدار نبود چرا که برداشت پول از حساب باشگاه و البته محرومیت استقلالی ها باعث شد مدیران این تیم روزهای سختی راپشت سر بگذارند.

محرومیت نقل و انتقالاتی که به گفته برخی از اعضای هیئت مدیره گزارشی از آن به هیئت مدیره ارائه نشده بود و این مساله باعث ناراحتی برخی از اعضا نیز شده بود .محرومیتی که به دلیل شکایت بازیکن خارجی سابق استقلال رخ داده بود و رای فیفا از محرومیت استقلال در نقل و انتقالات زمستانی خبر می داد.نقل و انتقالاتی که به دلیل عدم مدیریت باشگاه استقلال ناکام ماند و آبی پوشان نتوانستند بازیکنان خود را جذب کنند.

تاپ اتونشر چهارشنبه//وضعیت نامشخص هیئت مدیره استقلال


پس از آن استعفای جهانیان رئیس هیئت مدیره به گوش رسید که وزیر ورزش و جوانان نیز با این موضوع موافقت کرد و به این ترتیب هیئت مدیره استقلال با ٣ نَفَر به کار خود تا به امروز ادامه داد.

با توجه به این وضعیتى که باشگاه استقلال این روز ها دارد به همین دلیل شنیده می شود تغییرات مدیریتی در این باشگاه به زودی صورت می گیرد .

حتی صحبت هایی مبنی بر اینکه افراد راس وزارت ورزش و جوانان به دنبال انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه هستند به گوش می رسد.

این طور که به نظر می رسد برای حضور افراد جدید در هیئت مدیره استقلال هماهنگی هایی صورت گرفته است .

اما این طور که شنیده می شود به نظر تنها اعضای هیئت مدیره تغییر خواهند کرد و افتخاری همچنان به عنوان مدیر عامل این باشگاه به کارش ادامه خواهد داد.

با این وجود باید منتظر ماند تا دید چه زمانی قرار است تصمیمات لازم برای بخش مدیرتی استقلال لحاظ شود .

آیا مدیر عامل فعلی صندلی ریاست را ترک خواهد کرد تا بر این اساس فرد جدیدی جایگزین شود و یا اینکه وی ماندن را بر رفتن ترجیح می دهد.

به این ترتیب با توجه به صحبت های وزیر ورزش و جوانان که در گذشته اعلام کرده بود قرار است تغییرات پس از انتخابات ریاست جمهوری صورت  بگیرد، به این ترتیب شنیده ها حاکی از آن است که به زودی شاهد تغییرات اساسی در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس هستیم.

طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار است وزارت ورزش و جوانان به زودی تشکیل مجمع دهد تا به زودی اعضاى جدید استقلال مشخص شود.

به طور حتم با حضور افراد جدید در هیئت مدیره استقلال می توان بیشتر به جذب بازیکن در استقلال امیدوار بود چرا که در حال حاضر مسئولان این باشگاه درصدد هستند تا وضعیت از سوی وزیر ورزش و جوانان مشخص شود و پس از آن اقدام به جذب و امضای قرارداد های بازیکنان جدید و فعلی کنند.

حتى در این میان محمد رضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دربره وضعیت هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت :مدتی است افرادی از هیئت مدیره باشگاه های پرسپولیس و استقلال استعفا داده اند و یا به رحمت خدا رفته اند. وزارت ورزش مصمم است هیئت مدیره این دو باشگاه را ترمیم کند تا آن ها خود، برای فصل جدید برنامه ریزی کنند. ترمیم این دو باشگاه تا دو هفته آینده انجام می شود.
 
وی ادامه داد: هر دو باشگاه تجربه چند ساله در مدیریت ورزشی دارند و بهتر است تمام امور این دو باشگاه به خودشان واگذار شود. بیشتر کمک های رسیده به استقلال و پرسپولیس از سوی هواداران بوده است. جا دارد از همه هواداران تشکر کنم که با کمک هایشان باعث شدند این دو تیم قهرمان و نائب قهرمان شوند.
 
داورزنی همچنین درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: وظیفه وزارت ورزش تیم داری و باشگاه داری نیست. باید راهکاری قانونی اعمال شود تا این دو باشگاه اداره شوند.

با توجه به صحبت هاى انجام شده به این ترتیب تا دو هفته دیگر هیئت مدیره استقلال نیز ترمیم مى شود که این امر از سوى وزیر ورزش و جوانان قابل اجرا خواهد بود.

تاپ اتونشر چهارشنبه//وضعیت نامشخص هیئت مدیره استقلال


حسن روشن پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره وضعیت نا مشخص هیئت مدیره استقلال اظهار داشت :به نظر من وزیر ورزش و جوانان إنسان بسیار خوبى است اما به خاطر انتخاباتى که در پیش رو داشتیم وى نتوانست تصمیم درستى براى هیئت مدیره باشگاه استقلال بگیرد اما امیدوارم وزیر ورزش و جوانان به زودى تصمیم خوبى بگیرد و واقعا به این وضع رسیدگى کند.

وى ادامه داد :در میان اعضا باید بگویم آقاى زمانى إنسان بى گانه اى فوتبال نیست و در تیم تاج نیز حضور داشته و حتى وى اکثر پول هایى که تزریق شده و به هر نحوى از حساب خارج شده را برگردانده است.

روشن افزود :اگر با درایت یک هیئت مدیره درست کنند و مدیر عامل خوب انتخاب و در نهایت یک اتاق فکر نیز تشکیل شود ما هم در خدمتشان خواهیم بود و از هر کمکى دریغ نخواهیم کرد .باید بگویم هیچ کدام از پیشکسوتان ادعایى ندارند و تنها به دنبال این هستند تا به آنها اهمیت داده شود.

وى افزود :از طرفى من باید بگویم من با افتخارى مدیر عامل فعلى کار نکردم اما او همانند شتر مرد سوار است و هر کارى مى خواهد مى کند. در حال حاضر هم بسیاری از افراد از ما مى پرسند که افتخارى چه شخصى است و اینکه فأمیل فلانى که مدیر نمى شود که او شده است.

پیشکسوت تیم استقلال ادامه داد :به نظر من مدیر عامل هم نباید بازیکن بیاورد بلکه سرمربى پس از ارائه لیست به مدیر عامل باید این در هیئت مدیره تایید شود .به این ترتیب معتقدم اگر درباره وضعیت مدیر عامل بخواهند از ما سوال کنند مثلا ما باید بگوییم بازیکن فلان سال بوده و انقدر تحصیلات داره و حالا فأمیل فلانى هم بود مشکلى ندارد نه اینکه یک نَفَر در راس قرار بگیرد ى بعد هم بگویند فأمیل فلانى است بنابر این باید هیئت مدیره اى انتخاب شود که حداقل ٥ تا ١٠ سال در خدمت مردم باشد و ما پیشکسوتان نیز به طورحتم پس از انتخاب یک مدیر عامل خوب حامى او مى شویم اما نه اینکه هر ننه قمرى بخواهد بگوید من فأمیل فلانى ام و مدیر شود.

تاپ اتونشر چهارشنبه//وضعیت نامشخص هیئت مدیره استقلال


على جبارى دیگر پیشکسوت تیم فوتبال استقلال نیز درباره وضعیت نا مشخص هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت :بدون شک نا مشخص بودن وضعیت هیئت مدیره استقلال ضربه مى زند به بدنه باشگاه و استقلال نیز از این مساله آسیب مى بیند.

وى ادامه داد :به نظر من وزیر ورزش و جوانان باید به این مساله ورود کند و به زودى هیئت مدیره استقلال را تکمیل کند و اجازه بدهند استقلال در این فاصله زمانى نفرات مورد نیاز خود را جذب کند در غیر این صورت اگر به موقع وضع مشخص نشود ،متاسفانه استقلال ضربه مى خورد.

جبارى بیان کرد :وزیر ورزش و جوانان باید اعضاى جدید را خیلى زود معرفى کند تا به این ترتیب دست مدیر عامل براى تمدید قرارداد با بازیکنان و کادر فنى باز باشد و به طور حتم تمدید قرارداد و جذب بازیکنان جدید منوط به حضور اعضاى جدید هیئت مدیره است.

وى درباره تغییر افتخارى افزود :به طور کلى من در تعاین نفرات براى این هیئت دخالتى نمى کنم و به طور حتم وزیر ورزش و جوانان تصمیمات لازم را اتخاذ مى کند وبه نظر من نباید در این مقطع چوب لاى چرخ گذاشت و اگر واقعا مدیر عاملى مفید بوده به کارش ادامه دهد.
 

باشگاه خبرنگاران