تاریخ : 14:36 - 1396/04/07
کد خبر : 65746
سرویس خبری :
 

نظر علیرضا قزوه درباره مداحی میثم مطیعی

نظر علیرضا قزوه درباره مداحی میثم مطیعی

این هایی که می گویند شعر خوانده شده در روز عید فطر به ما برخورده است. بی خود به این افراد برخورد.

به گزارش کارگرآنلاین،  شاعرو مدیر دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص شعری که میثم مطیعی در روز عید فطر خواند و حواشی پیرامون آن گفت: مسلما شعری را که میثم مطیعی خواند، تایید می کنم. شعر خوبی بود که آن را چهار نفر از شاعران خوب کشورمان سروده بودند. برخی می گویند زمانش نبود که این شعر خوانده شود. چرا زمانش بود.

وی افزود: شعری که در روز عید فطر توسط میثم مطیعی خوانده شد، از جهت ادبی خوب بود. هرچهار شاعری که این شعر را سرودند، می شناسم.جزء شاعران خوب هستند.در شعر انقلاب بخشی به عنوان شعر اعتراض داریم. این شعر در شعر اعتراض می گنجد.این نوع شعر در ادبیات فارسی و ادبیات جهان سابقه دارد.شاعر باید اعتراض داشته باشد و این شعر، شعر بسیار خوبی بود.فقط به صنایع ادبی در همان بیت « برد-برد» نگاه می کردم دیدم آرایه ادبی را خوب به کار برده است.

این شاعر با اشاره به آرایه های ادبی یکی از ابیات شعری که میثم مطیعی در روز عید فطر خوانده بود، اظهار داشت: در همان بیت « برد-برد» فقط 10 بار حرف « ر » و 9 بار حرف « گ » و 8 بار حرف « ب » تکرار شده بود. این مسئله در واج آرایی اهمیت دارد.برخی می گویند شعر ضعیفی بود.از نظر من این اثر شعر بسیار پخته و قوی ای بود.بعضی ها سر و صدا می کنند و می گویند شعر سست بود. شعر بسیار موضع دار و خوبی بود. شعر انقلاب باید اینگونه باشد این هایی که می گویند این شعر به ما برخورده است. بی خود به این افراد برخورد.

قزوه ادامه داد: از شعری که در روز عید فطر خوانده شد و شاعر آن دفاع می کنم. مداحش، فردی تحصیلکرده و انقلابی است. در جهان عرب وی را می شناسند.بسیاری از مداحان ما پایشان را از ایران بیرون نگذاشتند. این مداح در عراق،یمن و سوریه و لبنان شناخته شده است.شعرهایش را می خوانند. میثم مطیعی مداح تحصیلکرده و باسوادی است. آقای سیار در شعر و آقای مودب در شعر سپید و کلاسیک ما حرفی برای گفتن دارند میلاد عرفانپور هم جزء شاعران جوان خوب ما است این افراد جزء بهترین سرمایه های انقلاب هستند. هم اکنون تحمل مخالفان بسیار کم شده است دولتی را سراغ ندارم که به اندازه این دولت و حامیانش نسبت به مخالفان کم طاقت باشند. دولت قبل از شما عکسش را آتش زدند. در مقابل این کار می خندید. این مسئله خیلی جای صحبت دارد. هر دولتی باشد باید بیشتر از این در مقابل مخالف تحمل داشته باشد. این ها خودشان مشکل دارند این واکنش معنی ندارد و باید تحملتان را بیشترکنید.