تاریخ : 11:36 - 1396/04/10
کد خبر : 65829
سرویس خبری :
 

داعشی‌های قلابی در تهران دستگیر شدند!+عکس

داعشی‌های قلابی در تهران دستگیر شدند!+عکس

دو عضو یک باند که با معرفی خود به عنوان اعضای داعش افراد را ربوده و پول و گوشی‌هایشان را سرقت می‌کردند، بازداشت شدند. جست‌وجو برای بازداشت دیگر اعضای این باند و رازگشایی از جرایمشان ادامه دارد.

به گزارش کارگرآنلاین، مردی روزهای پایانی خرداد امسال با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از سرنشینان یک خودروی تیبای سفید به اتهام آدم‌ربایی و سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی به قاضی سهرابی گفت: شامگاه دیروز از محل کارم راهی خانه شدم. حوالی نواب منتظر تاکسی بودم که خودروی تیبای سفیدی مقابلم توقف کرد. با گفتن مقصدم به راننده سوار شدم. چهار نفر سرنشین این خودرو بودند. پس از طی مسافتی راننده تغییر مسیر داد که به او اعتراض کردم. راننده و همراهان وی مدعی بودند از اعضای گروه داعش هستند، باید هرچه پول و اموال همراه دارم به آنها بدهم، در غیر این صورت مرا خواهندکشت.آنها قمه و چاقو همراهشان بود. مدام می‌گفتند جان افرادی را که در مقابلشان مقاومت کرده‌‌اند، گرفته‌اند. خیلی ترسیده بودم و گمان می‌کردم اعضای داعش هستند. هر کاری کردم نتوانستم از دست آنها فرار کنم. سارقان کتکم زدند و پول و زنجیر طلا و گوشی‌ام را دزدیدند. بعد هم مرا از خودروی درحال حرکت به بیرون پرت کردند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات ماموران اداره آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری سارقان آدم‌ربا آغاز شد. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که دو مرد دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی مشابه مطرح کردند. با تحقیق از شاکیان معلوم شد آنها نیز در دام همان سرنشینان خودروی تیبا گرفتار شده‌اند.

جست‌وجوها دراین باره ادامه داشت تا این‌که مردی در تماس با پلیس مدعی شد داعشی‌ها به او حمله کرده‌اند. ماموران با اطلاعاتی که از این مرد به دست آوردند به محل سرقت در حوالی نواب رفتند.

آنها با حضور در آنجا مردی را دیدند که وحشت زده بود و با دیدن ماموران به سمت‌شان رفت و کمک خواست.

دستگیری دزدان داعشی‌نما
ماموران پس از گفت‌وگو با وی متوجه شدند او نیز در دام همان متهمان تیبا سوار گرفتار شده است. سریع طرح مهار در منطقه اجرا شد و ماموران موفق به شناسایی خودروی دزدان شدند. ماموران با اخطار به راننده از او خواستند خودرو را متوقف کند، اما راننده به این اخطارها توجهی نکرد و خلاف جهت حرکت خودروها به مسیرش ادامه داد.

در جریان این تعقیب و گریز ماموران به سوی خودروی متهمان شلیک کردند که در پی آن و پنچر شدن خودرو، دزدان به صورت پیاده به فرار خود ادامه دادند. دو نفر از دزدان با خودروی عبوری فرار کرده و دو متهم دیگر وقتی در محاصره پلیس قرار گرفتند، با چاقو به طرف ماموران حمله کردند. در ادامه دو متهم خلع سلاح و دستگیر شدند.

این دو نفر با انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران، مورد بازجویی قرار گرفتند تا این‌که یکی از آنها اعتراف کرد در آدم‌ربایی و سرقت نقش داشته است.

اعتراف به سرقت
وی به افسر تحقیق گفت: من و همدستانم باندی را تشکیل داده بودیم و به عنوان مسافر مردان را سوار می‌کردیم. بعد از تغییر مسیر برای وحشت مسافران وانمود می‌کردیم عضو گروه داعش هستیم و باید هرچه پول، گوشی و طلا همراه دارند، به ما بدهند در غیر این صورت با چاقو و قمه آنها را به قتل می‌رسانیم. آنچنان نقشمان را واقعی بازی می‌کردیم که آنها باورشان می‌شد ما داعشی هستیم. پس از سرقت پول، گوشی و طلاهای شکات، آنها را از خودرو بیرون می‌انداختیم.

این درحالی است که دیگر متهم بازداشت شده، مدعی بود در این آدم‌ربایی و سرقت‌های مقرون به آزار نقشی نداشته است و تاکنون سرقتی انجام نداده و برادرش با اعضای این باند همراه بوده است. شب دستگیری نیز برای ملاقات با برادرش رفته بوده که سوار خودروی آنها شده و زمانی که این افراد اموال مسافر را زورگیری کرده‌اند، تازه متوجه شده آنها به سرقت دست می‌زنند.

تحقیقات از متهمان برای رازگشایی از دیگر جرایم آنها درحالی ادامه دارد که دیگر اعضای فراری باند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند./برنا