تاریخ : 16:59 - 1396/04/13
کد خبر : 65993
سرویس خبری : فرهنگی
 

بازیگر زن ایرانی : با دیدن یک داعشی ترسیدم!

بازیگر زن ایرانی : با دیدن یک داعشی ترسیدم!

بازیگر جوان سینمای ایران گفت: ایفای نقش دختر کُرد در فیلم «اگوست» برایم دشوار بود چرا که شرایط فیلمبرداری و آموزش زبان کُردی و همینطور بحران جنگی روبه رو شدن با داعشی ها خیلی حساس بود.

به گزارش کارگرآنلاین، مهسا هاشمی بازیگر فیلم های «بیست و یک روز بعد» و «اگوست» در جشنواره فیلم کودکان و نوجوان در اصفهان است.

وی درباره نقش ها و فعالیت هایش در عرصه سینما به گفت وگو نشست.

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کی کار بازیگری را شروع کردید؟
من مهسا هاشمی هستم نوزده ساله متولد سال 77، از 5 سالگی بازیگری کردم حدود چهل و اندی سابقه کار در نقش های مختلف را دارم، امسال هم برای جشنواره دو فیلم دارم فیلم سینمایی آگوست و فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد.

من توسط یکی از آشنایان به یکی از تیزرهای تبلیغاتی دعوت شدم، همان باعث شد به عرصه سینما وارد شوم و به کارها و سریال های مختلف معرفی شدم و توانستم تا به الان بازی کنم.

 درباره کارهایتان در جشنواره توضیح دهید؟
درباره بیست و یک روز بعد باید بگویم که داستان نوجوان است و درباره اتفاقاتی است که در چهارده ـ پانزده سالگی برای نوجوانان رخ می دهد خیلی داستان خوبی دارد کارگردانی آقای خردمندان هم خیلی قوی است ایشان واقعا در این چند سال اخیر یکی از بهترین فیلم های نوجوان را ساختند چون به ژانر نوجوان خیلی اهمیت داده نمی شود.


ما یک کارهایی داریم که ژانر کودک و موزیکال است و یک کارهایی هم که برای بزرگسال است اما ژانر  نوجوان کمتر داریم اما بیست و یک روز بعد واقعا به نوجوان پرداخت است.

اما اگوست یک فیلم سینمایی سه اپیزوده است که به جنگ هایی که بین کشورها رخ داده می پردازد، اپیزودی که من کار کردم درباره زنان کرد و داعشی ها است که به آنها حمله می کنند و دخترانی که آنجا دچار آسیب می شوند و یک سری اتفاقات در آن دوره برایشان می افتد که خیلی تکان دهنده و تلخ است.

به لحاظ روحی خودت آسیب ندیدی؟
چرا خیلی نقش سخت و ناراحت کننده ای بود به ویژه برای من که اصلا کردی بلد نبودم در آن فیلم کرمانچی صحبت کردم واقعا زبان کرمانچی سخت است لوکیشن ما در ایلام فیلمبرداری شد. حدودا 45 دقیقه باید کوه را پیاده میرفتیم راه ماشین رو نداشت واقعا کار سختی بود و من اولین بار بود که کسی که نقش داعش را قرار بود، بازی کند، دیدم ترسیدم.

من خودم فیلم را زمانی که برای بخش بین الملل فجر فرستاده شد، دیدم.

چه برنامه ای در کار سینما دارید؟
من رشته تحصیلی ام عمران است اما از آنجا که از 5 سالگی دارم کار میکنم باز هم دوست دارم ادامه دهم چون اتفاقات خوبی افتاد من در همین جشنواره دو سال پیش جایزه بازیگری گرفتم و به نظرم یکی از ویژگی های این جشنواره این است که واقعا جشنواره کودک به بچه ها هدف می دهد و این باعث می شود که سینمای خودمان کیفی شود و در آینده بازیگرانی خواهیم داشت که از بچگی بازی کرده اند و واقعا تجربه دارند.

خودت الگوی خاصی بین هنرمندان داشته‌ای؟
اینکه شخص خاصی باشد خیر اما سعی کردم بیشترخودم باشم اما به بازی ها خیلی توجه میکنم هر بازیگری ویژگی های خوبی دارد که خوب است آنها را یاد بگیریم و جمع آن ویژگی ها در کنار هم واقعا خوب در می آید.

اگر بخواهی یک روز با کارگردان بزرگی کار کنی چه کسی است؟
مسلما آقای فرهادی است و از بین بازیگران همه آنها را دوست دارم اما آقای شهاب حسینی و خانم لیلا حاتمی و علی نصیریان را خیلی دوست دارم.

توصیه برای کودک و نوجوانان علاقه مند به کار بازیگری دارید؟
بله به نظرم هر کسی که علاقه دارد بهتر است رشته تحصیلی اش را هم مرتبط انتخاب کند که با علم وارد سینما شوند و این به آینده کشور کمک میکند و اگر واقعا علاقه دارند پیگیری کنند و خوشبختانه الان سینمای ایران درحال مطرح شدن است، فیلم های خوبی ساخته می شود و امیدوارم واقعا روزی جهانی شویم و همه مردم دنیا فیلم های ما را ببیند.

خانم هاشمی خانواده تان چه نقشی در موفقیت کاریتان داشتند؟
حتما خانواده مهم هستند من از آن دوران که شروع کردم شناختی نداشتم خانواده ام مرا به این راه بردند خیلی وقت ها مدرسه نتوانستم بروم سر فیلمبرداری بودم خانواده ام همیشه کنارم بود مخصوصا مادرم همیشه در هر روز دوازده ساعت کاری سرصحنه کنار من بود وقتش را می گذاشت و مراقبم بود همین الان هم دوست داشت اینجا باشد اما این اولین سفری بود که اجازه گرفتم تنها بیایم و روی پای خودم بایستم.
 
:فارس