تاریخ : 10:58 - 1396/04/20
کد خبر : 66278
سرویس خبری : سیاسی
 

گزینه حزب کارگزاران برای شهرداری تهران تغییر کرد؟

گزینه حزب کارگزاران برای شهرداری تهران تغییر کرد؟

محسن هاشمی همچنان یک گزینه مطرح برای شهرداری تهران است. با همه اما و اگرهایی که در خصوص خروج اعضای منتخب شورای شهر از شورا وجود دارد در هیچ یک از گمانه زنی ها نام محسن هاشمی از سکانداران احتمالی پایتخت حذف نشده است.

به گزارش کارگرانلاین،  تا چند روز پیش محسن هاشمی نزدیک ترین گزینه به حزب کارگزاران برای شورای شهر به حساب می آمد. او در آخرین گفتگویی که انجام داده به خبرگزاری ایلنا گفت که در خصوص شورای شهر تابع نظر اکثریت شورا است و به این ترتیب یک بار دیگر خود را از گزینه های شهرداری تهران کنار نکشید.

اما در روزهای اخیر یک عضو دیگر حزب کارگزاران نیز برای شهرداری تهران مطرح شده است. حسین مرعشی در ابتدا از نام های کمرنگ برای شهرداری تهران بود اما با سرعت زیادی در میان دیگر نام ها برجسته شد.

تا آنجا که اکنون به نظر می رسد هم در شورا و هم در حزب کارگزاران شانس او برای ورود به جمع گزینه های نهایی بیشتر از محسن هاشمی باشد.

هفته نامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران خبر داد که عبدالله نوری از چهره های با نفوذ اصلاح طلب از کاندیداتوری مرعشی برای شهرداری تهران حمایت کرده است. همچنین مرتضی الویری که هم اکنون ریاست سنی شورای منتخب را بر عهده دارد با حسین مرعشی در این خصوص گفتگو کرده است.

به نظر می رسد با افزایش فشار افکار عمومی مبنی بر عدم خروج منتخبان از شورای شهر، حزب کارگزاران و اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیده اند که نیم نگاهی به گزینه های دیگری به غیر از محسن هاشمی داشته باشند. هر چند نمی توان شانس محسن هاشمی را پایان یافته تلفی کرد.

به خصوص که غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در گفتگو با روزنامه شهروند به موردی اشاره می کند که همچنان ذهن را به سمت محسن هاشمی سوق می دهد.

کرباسچی عنوان کرد: به‌نظرم شورا کمی سختگیرانه به موضوع خروج یک نفر از اعضا برای تصدی شهرداری نگاه می‌کند. به‌هرحال زمانی که همه اعضای شورای شهر از یک طیف سیاسی هستند، طبیعی است که خروج یک نفر از اعضا مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد.

پررنگ ترین گزینه برای خروج از شورای شهر و رفتن به شهرداری کسی به غیر از محسن هاشمی نیست!/اقتصاد نیوز