تاریخ : 16:24 - 1396/04/20
کد خبر : 66310
سرویس خبری : سیاسی
 

وزیر دفاع آمریکا: ایران نبود، بشار رفته بود

وزیر دفاع آمریکا: ایران نبود، بشار رفته بود

«تنها دلیلی که اسد هنوز بر سر قدرت است، وتوی دیپلماتیک روسیه و قدرت نظامی ایران و اکنون نیز قدرت نظامی روسیه است...»

به گزارش کارگرآنلاین،  پایگاه آمریکایی "واشنگتن فری بیکن" (Washington Free Beacon)، با انتشار گزارشی به انعکاس مصاحبه وزیر دفاع آمریکا با یک دانش آموز دبیرستانی با نام "فیشر" پرداخته که در آن مطالبی در رابطه با ایران نیز مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفته است که به درخواست یک دانش آموز دبیرستانی  که در روزنامه مدرسه فعالیت می کرده است، برای مصاحبه با او پاسخ مثبت دهد و این مصاحبه در روزنامه دبیرستان با نام "جزیره نشین" منتشر شده است.

در این گزارش آمده است:
«ماتیس به سؤالی که مربوط به نقش او به عنوان وزیر دفاع آمریکا می شد، نیز پاسخ داد که جنگ هایی که آمریکا در آن نقش دارد برای نسل فیشر چه پیامدهایی خواهد داشت، نقش دیپلماسی، و حتی اینکه آمریکا پس از، از بین رفتن داعش چه برنامه ای برای بازسازی خاورمیانه دارد. فیشر همچنین در رابطه با جزئیات درگیری های جاری در سوریه پرسید و ماتیس را بر آن داشت که بگوید تنها روسیه و ایران، رژیم سوریه و پرزیدنت بشار اسد را سر پا نگه داشته است.

ماتیس با اشاره به این موضوع عنوان کرد: "تنها دلیلی که اسد هنوز بر سر قدرت است، وتوی دیپلماتیک روسیه و قدرت نظامی ایران و اکنون نیز قدرت نظامی روسیه است."»/جام نیوز