تاریخ : 18:02 - 1396/04/20
کد خبر : 66319
سرویس خبری : سیاسی
 

موشک های ایران دموکرات ها را به جان ترامپ انداخت

واشنگتن اگزماینر؛

موشک های ایران دموکرات ها را به جان ترامپ انداخت

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی طرحی ارائه کرده اند که خواستار تمدید برخی محدودیت های علیه برنامه موشکی ایران، پیش از اتمام آنها هستند.

به گزارش کارگرآنلاین، پایگاه آمریکایی واشنگتن اگزماینر در گزارشی با عنوان "زمانی که ایران موشک بالستیک آزمایش می کند، دموکرات ها خواستار روشن شدن موضع ترامپ در قبال ایران هستند" نوشت: نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی طرحی ارائه کرده اند که خواستار تمدید برخی محدودیت های علیه برنامه موشکی ایران، پیش از اتمام آنها هستند.

این پایگاه آمریکایی افزود: ترامپ رئیس جمهور آمریکا به موجب مصوبات قانونی گذشته موظف است هنگام انجام آزمایش های موشکی توسط ایران، کنگره را ظرف حداکثر ۴۸ ساعت در جریان این موضوع قرار دهد. این قانون و الزام برای رئیس جمهور آمریکا تا سال 2019 معتبر است و با وجود اینکه این دو سال به پایان اعتبار این ماده قانونی باقی مانده نمایندگان دموکرات با ارائه طرحی در صدد تمدید آن برای سه سال دیگر برآمده اند.

این منبع آمریکایی افزود: «روبن کوهن» و «یث ماولتون»، دو قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی طرحی درباره برنامه موشکی ایران ارائه کرده اند که خواستار تمدید این الزام تا سال ۲۰۲۲ است و این موضوع نشان میدهد که حتی نمایندگان دموکرات هم درباره آزمایش های موشکی ایران نگران هستند.

سیاستمداران در آمریکا در حالی انجام آزمایش های موشکی ایران را ناقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ - قطعنامه تأییدکننده برجام- می دانند که این قطعنامه ایران را از انجام آزمایش های موشکی منع نمی کند. نمایندگان کنگره آمریکا در گذشته طرح های متعددی درباره برنامه موشکی ایران ارائه کرده اند.

این منبع افزود: این قانون به این معنی است که کنگره آمریکا از قدیم خواستار اطلاع از اوضاع برنامه آزمایش موشکی ایران بوده است و در بسیاری از موارد بدنبال تحریم و افزایش فشارها به ایران بوده است. کنگره با این قانون خواستار این است که تمامی مواردی که دولت آمریکا از آن در مورد برنامه موشکی ایران مطلع است را در اختیار داشته باشد./جام نیوز