تاریخ : 15:51 - 1396/04/25
کد خبر : 66490
سرویس خبری : سیاسی
 

بالگرد آمریکایی هدف لیزر نیروی دریایی ارتش ایران قرار گرفت

بالگرد آمریکایی هدف لیزر نیروی دریایی ارتش ایران قرار گرفت

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ادعای تابش لیزر به یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا از سوی ایران را تکذیب کرد.

به گزارش کارگرانلاین، دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: اخیراً نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده که در هنگام عبور ناوهای ناوگان پنجم این کشور از تنگه هرمز نیروی دریایی ایران اقدام به تابش نور لیزر به یک فروند بالگرد ناوگان مذکور کرده که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اصل تکذیب می‌کند.

 نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود، این حادثه زمانی که ناو بالگرد بر آمریکایی «باتان» (LHD5) به همراه ناوشکن «کول» (DDG 67) و ناو مهمات بر «واشنگتن چمبرز» (T-AKE 11) در حال عبور از تنگه هرمز بودند، رخ داده است.

 بیل ارین یکی از سخنگویان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این باره گفته است: شناور ایرانی ضمن حرکت به موازات ترکیب ناوگروه آمریکایی، نورافکن خود را به سمت ناو بالگرد بر «باتان» و ناوشکن «کول» روشن و اقدام به بررسی ناوهای یاد شده از سینه تا پاشنه کرده است. کمی پس از آن، شناور ایرانی به سمت یک فروند بالگرد آمریکایی CH-53E که در حال اسکورت سه ناو مذکور بود، نور لیزر تابانده است که فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب می‌کند./تسنیم