تاریخ : 18:38 - 1396/04/25
کد خبر : 66506
سرویس خبری : سیاسی
 

خون و پول آمریکایی‌ها به‌پای «عروس جنگی ایران» هدر شد!

خون و پول آمریکایی‌ها به‌پای «عروس جنگی ایران» هدر شد!

«باید گفت در این رابطه، ایران پیروز شد و آمریکا شکست خورد. پول آمریکایی ها، خون آمریکایی ها و غرور ایدئولوژیک آمریکایی ها، در عمل عراق را به استانی از جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد.»

به  گزارش کارگرآنلاین، پایگاه آمریکایی "امریکن کانسروتیو" (American Conservative) با انتشار گزارشی تحت عنوان "عراق اکنون عروس جنگی ایران است" به انتقاد از سیاست های دولت مردان آمریکایی پرداخته و از نفوذ گسترده ایران در عراق سخن به میان آورده است.

در این گزارش آمده است:
«تقریبا در هرکدام از بازارهای عراق که قدم بزنید، قفسه فروشگاه ها از اجناس ایرانی پر شده است؛ از شیر و ماست گرفته تا مرغ و...

تلویزیون را که در عراق روشن کنید، شبکه به شبکه، برنامه های مختلف طرفدار ایران هستند.

یک ساختمان در عراق در حال ساخته شدن است؟ به احتمال زیاد سیمان و آجرهای آن از ایران می آید. و این حتی نیمی از جریان هم نیست.

در سراسر کشور عراق، شبه نظامیان تحت حمایت ایران به سختی در حال کار هستند تا راهرویی را برای انتقال نیرو و ارسال تسلیحات به نیروهای شیعی در سوریه و لبنان فراهم نمایند. ایران حتی بر ارشدترین مقامات کابینه عراق نیز تاثیر دارد.

زمانی که 14 سال پیش ایالات متحده به عراق حمله کرد تا صدام را سرنگون نماید، عراق را سنگ بنایی بالقوه برای ساختن خاورمیانه ای دموکراتیک و غربگرا می‌دانست و هزینه های مالی و جانی سنگینی را برای آن پرداخت کرد.

اما از روز اول، ایران چیزی دیگر را به روشنی مشاهده می کرد؛ شانسی برای همراه ساختن عراق با خود؛ یعنی ایران به دنبال آن بود تا دشمن گذشته خود که سابقه هشت سال جنگ در دهه 80 میلادی را داشتند، با خود همراه سازد؛ با چنین سیاستی، دیگر هیچ تهدیدی از سوی عراق برای ایران وجود نداشت و حتی عراق به عنوان سکوی پرشی برای گسترش نفوذ ایران درمنطقه مورد استفاده قرار می گرفت.

باید گفت در این رابطه، ایران پیروز شد و آمریکا شکست خورد. پول آمریکایی ها، خون آمریکایی ها و غرور ایدئولوژیک آمریکایی ها، در عمل عراق را به استانی از جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد.»

روزنامه نیویورک تایمز (New York Times) نیز با انتشار گزارشی مدعی شده است ایران در حال ایجاد جاده‌ای 24 کیلومتری و خاکی در استان مرزی «دیاله» برای اتصال به خاک سوریه است. این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات رژیم صهیونیستی نیز در چند ماه گذشته به صورت مکرر از ایجاد گذرگاهی زمینی برای اتصال عراق به سوریه و لبنان توسط ایران سخن به میان آورده و همچنین از ساخت کارخانه تسلیحاتی توسط ایران برای حزب‌الله لبنان خبر داده اند./جام نیوز