تاریخ : 09:41 - 1396/04/26
کد خبر : 66517
سرویس خبری : سیاسی
 

قطر موضع خود را  180 درجه تغییر داد

قطر موضع خود را 180 درجه تغییر داد

«این تغییر موضع قطر در حالی است که ترامپ از زمان سر کار آمدنش بر از بین بردن منابع مالی تروریسم تأکید کرده بود.»

به گزارش کارگرآنلاین، روزنامه الشرق الاوسط در سرمقاله امروز خود به قلم "سلمان الدوسری" نوشت: «قطر در پی موضعگیری کشورهای عربی علیه دوحه اینک 180 درجه موضع خود را تغییر داده است و از همپیمانی با آمریکا سخن می گوید.»

الشرق الاوسط در ادامه سرمقاله خود آورد: «این تغییر موضع قطر در حالی است که ترامپ از زمان سر کار آمدنش بر از بین بردن منابع مالی تروریسم تأکید کرده بود. به همین دلیل هم آمریکا نسبت به موضعگیری های قطر به عنوان حامی اخوان المسلمین، تجدید نظر خواهد کرد.»

این روزنامه وابسته به عربستان سعودی ادامه داد: «قطر در حالی از ائتلاف با آمریکا سخن می گوید که خود از جمله اهداف مبارزه آمریکا با تروریسم است. دوحه با این موضعگیری خود بسان گرگی می ماند که می خواهد از گله مراقبت کند.»

گفتنی است که در پی تحریم قطر توسط عربستان و همپیمانان، رسانه های این کشور موجی از حملات خود را علیه دوحه صورت داده اند.

چهار کشور عربی شامل عربستان، امارات، بحرین و مصر در تلاش هستند تا روابط دوحه را با ایران و جنبش مقاومت فلسطین، "حماس" قطع کنند. به همین دلیل به تحریم و محاصره دوحه روی آوردنده اند و قطر را آماج حمله های رسانه ای خود کرده اند.

یکی از اهداف عربستان و همپیمانان برای فشار بر قطر این است که زمینه را برای قرار دادن حماس در فهرست گروه های تروریستی آماده کنند و همانطور که حزب الله توسط کشورهای حوزه خلیج فارس در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفت، این بار هم نام حماس را در این فهرست درج کنند.

در واقع هدف اول از این اقدامات سعودی، ضربه وارد کردن به همپیمانان ایران در فلسطین و لبنان است تا ریاض با کمک همپیمانان با تروریستی خواندن حماس و حزب الله، جامعه بین المللی را برای اقدام علیه مقاومت منطقه بشورانند./جام نیوز