تاریخ : 13:18 - 1396/04/30
کد خبر : 66645
سرویس خبری : سیاسی
 

بازی با آتش در قبال ایران

هشدار درباره عواقب تحریم‌ها

بازی با آتش در قبال ایران

«... این اقدام می تواند برای به دست آوردن احترامی باشد که دولت ترامپ برای اعطای آن به ایرانی ها آماده نبود».

به گزارش کارگرآنلاین،  پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی ان ان (CNN) نسبت به پیامدهای دور تازه تحریم های آمریکا علیه ایران هشدار داد.

در شرایطی که مقامات ارشد نظامی ایران از ضربه زدن به پایگاه های ارتش آمریکا در منطقه سخن گفته اند، سی ان ان احتمال خروج ایران از توافق هسته ای و حرکت این کشور به سمت ساخت بمب اتمی را مطرح کرده است.

سی ان ان نوشتار خود را زیر عنوان "ترامپ درباره ایران با آتش بازی می کند" تنظیم و منتشر ساخت.

در ابتدای این یادداشت آمده که ترامپ قصد داشت پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکند اما مشاوران و مقامات ارشد کاخ سفید وی را از چنین تصمیمی منصرف ساختند.

سی ان ان مدعی شده که عدم تایید پایندی ایران به توافق هسته ای از سوی کاخ سفید، موجب مرگ این توافق و حرکت سریع تهران به سمت ساخت تسلیحات اتمی می شد.

در ادامه این نوشتار، پشتیبانی ایران از گروه های مقاومت در منطقه، "حمایت از تروریسم" لقب داده شد و آمده است: اما ظاهرا تصمیم ترامپ کاملا هم بی نتیجه نبود و موجب شد دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران رقم بخورد؛ تحریم هایی که فعلا کمتر سختگیرانه هستند و جنبه های دیگر فعالیت ایران در خاورمیانه و فراتر از آن را هدف قرار می دهند از جمله توسعه موشک های بالستیک دوربرد و حمایت از تروریسم.

سی ان ان نوشت: این تحریم های جدید در نهایت ممکن است سطحی از ناراحتی و فشار اقتصادی را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد که به شدت تحریم های پیش از توافق هسته ای باشد.

این رسانه آمریکایی، برچسب "تندرو" را بر مخالفان عهدشکنی های واشنگتن زده و می افزاید: ممکن است عناصر تندرو در حکومت ایران به راحتی دست در دست هم داده، از توافق هسته ای خارج شوند و بمب اتمی بسازند.

سی ان ان نوشت: این اقدام می تواند برای به دست آوردن احترامی باشد که دولت ترامپ برای اعطای آن به ایرانی ها آماده نبود.

در بخش دیگری از این نوشتار به سابقه منفی خروج ترامپ از تعهدات بین المللی اشاره شده و آمده است: آخرین باری که ترامپ آمریکا را از یک توافق بین المللی خارج ساخت، شاهد بودیم که این اقدام به صورت بالقوه می تواند فاجعه بار باشد. خروج از توافق آب و هوایی پاریس می تواند گرم شد سیاره ما را تسریع و شرایط را برای بقای انسان نامناسب سازد./جام نیوز