تاریخ : 12:01 - 1396/05/02
کد خبر : 66772
سرویس خبری : سیاسی
 

احترام به داعش در زندان های عربستان

احترام به داعش در زندان های عربستان

عربستان برای زندانیانی که عضو گروهک تروریستی داعش و یا القاعده بوده اند امکانات رفاهی خوبی را در زندان فراهم کرده است.

به گزارش کارگرآنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: به تازگی در گزارش یک نشریه آمریکایی نوشته بودند که عربستان بخشی از زندان مذکور که حایر نام دارد را با دکوراسیون و امکانات رفاهی برای زندانیانی که عضو گروه های افراطی بوده اند، تجهیز کرده است. برنارد هگل استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه پرینستون می گوید که این تسهیلات و شرایط ویژه ای که برای زندانیان جرائم تروریستی مهیا شده نشان دهنده ایدئولوژی و فلسفه حکومت عربستان است. زندانیان در این محل از استخر، ورزشگاه، زمین فوتبال، روانشناس، درمان طبی و سنتی بهره مند هستند و یک بار در ماه می توانند با همسرانشان ملاقات خصوصی داشته باشند.

وی با ابراز شگفتی از امکاناتی که در اختیار افراط گرایان قرار داده شده می گوید این در حالی است که سازمان های بین المللی حقوقی از جمله سازمان عفو بین الملل گزارش های زیادی درباره نقض آشکار مفهوم عدالت در سیستم قضایی عربستان منتشر کرده که نشان می دهد فعالان حقوق بشری را نه تنها در زندان ها شکنجه می کند بلکه مجازات مرگ را نیز برای آنها در نظر گرفته است. بعضی ناظران می گویند که عربستان با این کار می خواهد وفاداری این گروه ها را برای خود تضمین کند.

این خبرگزاری افزود: در مقابل این امکانات رفاهی که رژیم آل سعود برای افراط گرایان و تروریست ها فراهم می کند، زندانیان عقیدتی و سیاسی با انواع شکنجه ها و حکم های سنگین قضایی رو به رو می شوند و بسیاری از آنها در دادگاه ها از داشتن حق وکیل محروم بوده و تنها به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز به اعدام محکوم می شوند./جام نیوز