تاریخ : 17:11 - 1396/05/04
کد خبر : 66844
سرویس خبری : سیاسی
 

واکنش قطر به لیست سیاه جدید سعودی‌ها

واکنش قطر به لیست سیاه جدید سعودی‌ها

مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، لیست ‌سیاه جدیدی که عربستان و متحدانش منتشر کردند "به حد یاس‌آوری مایه تعجب" است.

به گزارش کارگرآنلاین، چهار دولت عربی سه‌شنبه نام ۱۸ نهاد و شخص را که به ارتباط با افراطگرایان و قطر متهم هستند، در لیست سیاه قرار داد. این اقدام عربستان، امارات، مصر و بحرین به‌رغم افزایش فشارهای بین‌المللی برای حل بحران دوحه انجام می‌شود.

شیخ سیف بن احمد آل ثانی، مدیر ارتباطات دولت قطر تاکید کرد: این لیست سیاه هیچ پایه و اساسی در حقیقت ندارد و هدفش سلب حق حاکمیت قطر است. این اقدام به حد متاثر کننده‌ای مایه تعجب است که کشورهای مذکور هنوز این داستان را به عنوان بخشی از کمپین خود علیه قطر دنبال می‌کنند. لیست اخیر شواهد بیشتری به وجود می‌آورد مبنی بر اینکه این کشورها به مبارزه با تروریسم متعهد نیستند.

این مقام تاکید کرد: تمام افراد مرتبط با تروریسم در قطر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. ما از کشورهای تحریم‌کننده می‌خواهیم وقت کمتری را صرف تدوین این لیست‌های جعلی کنند و در عوض روی اجرای تدابیری برای مبارزه با تهدید افراطگرایی در کشورهای خودشان وقت بگذارند.  

چهار دولت مذکور ماه گذشته یک لیست سیاه با نام ۵۹ شخص و ۱۲ گروه صادر کرده بودند. مدیر ارتباطات دولت قطر می‌گوید که جامعه بین‌المللی به صورت گسترده آن را رد کرد. عربستان و متحدانش از پنجم ژوئن قطر را تحریم کرده و بدترین بحران دیپلماتیک را طی سال‌های اخیر در منطقه به وجود آوردند./ایسنا