تاریخ : 09:42 - 1396/05/10
کد خبر : 66964
سرویس خبری : سیاسی
 

 ادعای جدید عربستان درباره حمله به سفارتش در ایران

ادعای جدید عربستان درباره حمله به سفارتش در ایران

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سعودی مدعی شد که ایران تحقیق در خصوص حمله به سفارت سعودی در تهران را به درازا می‌کشد.

به گزارش کارگرآنلاین،، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سعودی مدعی شد که ایران تحقیق در خصوص حمله به سفارت ریاض در تهران و کنسولگری عربستان در مشهد را به درازا می‌کشد و از تکمیل آن جلوگیری می‌کند.

وی مدعی شد که دولت ایران علی‌رغم موافقت اولیه، با ورود هیئت سعودی به اراضی خود برای بازدید از مقر سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد مخالفت کرده است.

این منبع در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران با هدف دستیابی به امتیازات دیپلماتیک از عربستان به باج‌گیری روی آورده است و این اقدامات بیانگر سیاست و رفتار این کشور و همچنین عدم احترام به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و نقض تعهدات دیپلماتیکی است که ایران طی بیش از 38 سال گذشته در پیش گرفته است.

وی افزود: عربستان سعودی برای اتخاذ تمام اقداماتی که حقوق دیپلماتیکش را تضمین می‌کند، به سازمان‌های بین‌المللی مراجعه می‌کند.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه 1394 برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

پس از اعدام آیت الله شیخ نمر النمر که موج محکومیت جهانی را به همراه داشت برخی از معترضان در تهران و مشهد در اعتراض به این حکم به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد حمله کردند.
منبع: تسنیم

بیشتر بخوانید:

تهران شنبه تعطیل است/ اطلاعاتی برای کسانی که در تهران می مانند