تاریخ : 11:12 - 1396/05/15
کد خبر : 67043
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های کشور

معاون وزیر کار در جمع خبرنگاران اعلام کرد

کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های کشور

معاون وزیر کار از کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های کشور خبر داد و در عین حال گفت:‌ درآمدهای مربوط به مستمری بیمه بیکاری افزایش پیدا کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، احمد مشیریان با حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با تشریح برنامه‌های کنفرانس امنیت شغلی، امنیت سرمایه‌گذاری و تولید اظهار داشت: یکی از اهداف این نشست افزایش امنیت شغلی و رایزنی با شرکای اجتماعی برای کاهش دغدغه‌های این حوزه است.

وی افزود: در این کنفرانس با تشکل‌های کارگری به نقطه مشترکی خواهیم رسید که در نهایت منجر به افزایش تعاملات و همچنین ایجاد فضایی برای اعلام نظرات شرکای اجتماعی باشد. بنابراین با توجه به اینکه نیازمند دستیابی به نقطه تعادل هستیم، این رایزنی‌ها با حضور اساتید دانشگاهی و نمایندگان تشکل‌ها برگزار می‌شود.

مشیریان با اشاره به اینکه در موضوع امنیت شغلی تمام کشورها نسبت به ساماندهی قراردادهای موقت اقدام کرده‌اند، گفت: در این باره وزارت کار در راستای اجرای قوانین دستورالعملی‌های را تدوین و ابلاغ کرد تا در نهایت امنیت شغلی حفظ شود.

وی در پاسخ به این سؤال که نقش وزارت کار در موضوع امنیت سرمایه‌گذاری چه خواهد بود، افزود: یکی از اقداماتی که در این حوزه باید انجام پذیرد انعطاف‌پذیری نیروی کار و ایجاد انگیزه برای جذب بیشتر نیروی کار است و در این باره موانعی که وجود دارد رفع شود.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه در کنفرانس اشاره شده از سامانه جامع روابط کار رونمایی خواهد شد که دارای 30 نرم‌افزار است، گفت: در این سامانه جامع 2 نرم‌افزار مربوط به قراردادهای کار است که کارفرمایان می‌توانند یک نسخه از قراردادها را به وزارت کار ارسال کنند تا در جریان حل دعاوی و اختلافات مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به آماری درباره حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های کشور افزود: حوادث ناشی از کار به طور چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است و این روند با توجه به اقدامات صورت پذیرفته و هماهنگی‌ها در میان دستگاه‌های مختلف روند کاهشی نیز خواهد داشت.

مشیریان در رابطه با موضوع بیمه بیکاری نیز گفت: درآمدهای بیمه بیکاری که چیزی حدود 7 هزار میلیارد تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی تأمین می‌شود، افزایش پیدا کرده و در این باره برای کاهش مراجعات حضوری امور مربوط به بیمه بیکاری به کاریابی‌ها و سایر نهادها واگذار خواهد شد./فارس