تاریخ : 11:39 - 1396/05/15
کد خبر : 67048
سرویس خبری : سیاسی
 

تصاحب غیرقانونی ۳میلیون فرصت شغلی توسط اتباع بیگانه

حاجی‌دلیگانی مطرح کرد

تصاحب غیرقانونی ۳میلیون فرصت شغلی توسط اتباع بیگانه

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳میلیون فرصت شغل از سوی اتباع بیگانه غیرقانونی تصاحب شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به حضور اتباع بیگانه به‌شکل غیرقانونی در کشور، اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی پیش از سر‌کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت به عمل آمد تا درباره ساماندهی و رسیدگی به وضعیت حضور اتباع بیگانه غیرقانونی در کشور توضیحاتی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: بنده به‌عنوان طراح سؤال از توضیحات وزیر تعاون در جلسه کمیسیون قانع نشدم، لذا قرار است وزیر برای ارائه توضیحات درباره ساماندهی وضعیت اتباع بیگانه غیرقانونی در صحن علنی مجلس حضور یابد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، گفت: اگر دولت در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده، اتباع بیگانه را که غیرقانونی در این منطقه حضور دارند و یا به‌شکل غیرقانونی در شغلی که مجوز آن را ندارند شاغل هستند، ساماندهی و به وضعیت آنها رسیدگی کند مشکل بیکاری حل می‌شود و نیازی به اعتبار و تسهیلات از سوی دولت برای حل مشکل بیکاری در این حوزه وجود ندارد.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه بسیاری از فرصت‌های شغلی به‌ویژه در بخش مشاغل ساختمانی از سوی اتباع بیگانه غیرقانونی اشغال شده، ادامه داد: اتباع بیگانه غیرقانونی با دامپینگ که انجام می‌دهند بسیاری از فرصت‌های شغلی را تصاحب کرده و باعث بیکاری کارگران ایرانی شده‌اند.

وی درباره دلایل استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیرقانونی در مشاغل به‌ویژه مشاغل ساختمانی گفت: عدم پرداخت حق بیمه، دست‌مزد پایین و همچنین به‌دلیل اینکه اتباع بیگانه غیرقانونی اجازه افتتاح حساب در بانک را ندارند بنابراین دستمزد آنها نزد کارفرما باقی می‌ماند، همه این موارد سبب می‌شود کار‌فرمایان تمایل به استفاده از آنها در مشاغل را داشته باشند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با ابراز اینکه حدود 3 میلیون شغل از سوی اتباع بیگانه تصاحب شده، اظهار داشت: بسیاری از اتباع بیگانه یا مجوز اقامت در کشور را ندارند و یا مجوز فعالیت در شغلی را که در حال فعالیت در آن هستند ندارند.