تاریخ : 10:25 - 1396/05/17
کد خبر : 67058
سرویس خبری : سیاسی
 

بعد از رحمانی فضلی و نهاوندیان نوبت حمله به ربیعی شد

بعد از رحمانی فضلی و نهاوندیان نوبت حمله به ربیعی شد

اصلاح‌طلبان در آستانه معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، فشار بر روحانی را شدت بخشیدند.

به گزارش کارگرآنلاین، «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

سایت فرارو در این زمینه نوشت: پیش از این گفته شده بود که معرفی محمد نهاوندیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس قطعی شده اما اکنون شنیده شده که روحانی در حال بازنگری این تصمیم است. گفته می‌شود اعتراض‌های اقتصاددانان و افکار عمومی به معرفی نهاوندیان از یک سو و بحث پیرامون دو تابعیتی بودن او باعث شده است که رئیس‌جمهور درباره معرفی او به مجلس به تردید بیفتد.

فرارو افزود: برخی کانال‌های اصلاح‌طلب خبری منتشر کردند که بر مبنای آن علی لاریجانی توصیه کرده است نهاوندیان به عنوان وزیر اقتصاد به مجلس معرفی نشود چرا که از اقبال برخوردار نیست.

فرارو می‌نویسد: «بحث معرفی علی ربیعی به عنوان وزیر کار و رفاه نیز به عنوان یکی دیگر از تردید‌های حسن روحانی عنوان شده است. در کنار اینکه معرفی او به عنوان وزیر پیشنهادی کار و رفاه منتقدان جدی در خارج از دولت دارد، گفته می‌شود در داخل دولت نیز منتقدان پر و پا قرصی دارد. برخی شنیده‌ها از آن حکایت دارد که حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان شرط حضور در کابینه دوازدهم را کنار گذاشتن علی ربیعی اعلام کرده است».

سومین گزینه‌ای که از روز گذشته قرار گرفتن نامش در لیست کابینه با اما و اگر روبه‌رو شده است، علی زرافشان به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس در توئیتی اعلام کرد که زرافشان شانس کمی برای کسب رای اعتماد دارد.

در همین حال سایت انتخاب از قول بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید نسبت به وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار انتقاد کرد. پارسایی گفته است: وزارت اقتصاد به واسطه مشکلات اقتصادی و اثر‌گذار بودنش و وزارت رفاه به واسطه سازمان‌ها و هولدینگ‌های گسترده اقتصادی که در زیر مجموعه دارد نیازمند وزرای قادر و کاردان است.

 وی افزود: جو مجلس، نیروهای کارآمد و توانمند می‌خواهد و رضایتمندی نسبت به وزارت رفاه و کار در حال حاضر در مجلس وجود ندارد. در حقیقت، نارضایتی‌ها از وزیر و زیر مجموعه ایشان(ربیعی) و نحوه عملکردشان به قوت خود باقی است.

پارسایی ضمن انتقاد از ربیعی گفت: آقای ربیعی یکی از افرادی بود که در بررسی‌های فراکسیون امید نمره قبولی نگرفت. مجموعه و زیرمجموعه ایشان که از لحاظ اقتصادی وسعت بسیاری دارد، به شیوه بدی اداره شده و عملکرد ایشان رضایت‌بخش نبوده است.


 وی با انتقاد از «لابی‌گری» ربیعی اظهار داشت: ظاهرا در وزارت رفاه و زیر‌مجموعه‌هایش، صورت‌جلسه‌ای با شورای معاونین امضا شده است و به دنبال لابی با نمایندگان هستند. فی‌الواقع، جلسه لابی‌گری به رأی گذاشته شده است.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین با اشاره به طرح برخی اسامی مانند نهاوندیان برای وزارت اقتصاد گفت: اخباری که از وزارت اقتصاد به گوش می‌رسد نگران‌کننده است، امیدوارم دولت تجدیدنظر کند.

یادآور می‌شود پیش از این گفته شده بود اصلاح‌طلبان به رحمانی فضلی و نهاوندیان رأی نمی‌دهند که گویا ربیعی هم به این لیست قرمز اضافه شده است.