تاریخ : 16:23 - 1396/06/06
کد خبر : 67255
سرویس خبری : سیاسی
 

تهدیدی جدید پهپادهای ایران برای آمریکا

اسوشیتدپرس؛

تهدیدی جدید پهپادهای ایران برای آمریکا

پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ایران بر فراز خلیج فارس تهدیدی روزافزون برای نیروی دریایی آمریکا به شمار می آید. در سال های اخیر این روند رو به افزایش بوده و باید گفت این رویارویی به تهدیدی جدید برای آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، خبرگزاری اسوشیتدپرس در یادداشتی با عنوان "افزایش تهدیدات هواپیماهای بدون سرنشین ایران برای آمریکا" نوشت: پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ایران بر فراز خلیج فارس  تهدیدی روزافزون برای نیروی دریایی آمریکا به شمار می آید. در سال های اخیر این روند رو به افزایش بوده و باید گفت این رویارویی به تهدیدی جدید برای آمریکا تبدیل شده است.

این منبع آمریکایی در ادامه نوشت: جدیدترین گزارش در این زمینه گشت زنی یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی "نیمیتز" بوده است که از نظر فرماندهان نیروی دریایی آمریکا این اقدام ایران بسیار نگران کننده بوده است. باید گفت ایران همیشه هواپیماهای بدون سرنشین خود را در عملیات شناسایی به پرواز در می آورد و زمانی نیست که منطقه خلیج فارس شاهد پرواز این هواپیماها نباشند. حتی برخی از آنها قابلیت حمل سلاح دارند و تهدید مستقیمی برای ناوهای آمریکایی به شمار می روند.

نویسنده این یادداشت افزود: فرمانده ناو هواپیمابر نیمیتز نیز با ابراز نگرانی در مورد اقدام اخیر پهپاد ایران بیان کرد که فعالیت‌های این هواپیماها باعث انجام بحث های زیادی در آمریکا و همچنین نگرانی‌های روزافزون شده است. وی همچنین افزود در برخی از اقدامات، ایرانی ها از قوانین تبعیت نمی کنند و اقدامات آنها کاملا غیر قابل پیش بینی است. در وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با پهپادهای ایرانی در خلیج فارس، متخصصانش را برای تحقیق درباره روش‌هایی جهت بازداشتن، شکست دادن یا از کار انداختن این هواپیماها گمارده است.

این خبرگزاری افزود: هرچند تاکنون درگیری میان هواپیمای های بدون سرنشین ایران و ناوهای آمریکایی گزارش نشده است اما باید گفت در سال های اخیر این هواپیماهای بدون سرنشین ایران اقدامات خطرناک تری را علیه ناوهای آمریکا در خلیج فارس مرتکب شده اند. ایران بدون هیچ گونه نگرانی هر ماه هم برای کشتی های آمریکا و همچنین جنگنده های آمریکایی در خلیج فارس چالش هایی را به وجود می آورد.

اسوشیتدپرس در پایان به نوعی به بی توجهی پهپادهای ایران به هشدارهای آمریکا اشاره کرده و می نویسد: حتی در بسیاری از موارد رویارویی هواپیماهای بدون سرنشین ایران با نیروهای آمریکایی، آنها پاسخ ارتباطات ما را هم نمی دهند و برخی از مواقع نیز پاسخ کوتاهی به ما می دهند. ایران حتی در صورت پاسخ هم نگرانی نیروهای آمریکایی در زمینه تهدید آمیز بودن پروازهای ایران را رد می کنند.  هواپیماهای بدون سرنشین ایران دائما بر فراز کشتی و ناوهای آمریکایی ظاهر می شوند و عکس برداری می کنند.

گفتنی است که به نظر می رسد که آمریکایی های در حال تدوین سناریویی جدی در زمینه رویارویی هواپیماهای بدون سرنشین ایران با ناوهای آمریکایی هستند. هر ماه رسانه های آمریکایی از مواجهه نیروهای ایران با آمریکا خبر می دهند و در حالی که آب های خلیج فارس از آب های بین المللی بوده و نکته مهم این است که امنیت این منطقه در زمینه دریایی به ایران سپرده شده است.

بسیاری از مواجهه نیروهایی ایران با آمریکا بدون تهدید خاصی بوده و ظاهرا نیروهای آمریکایی آنچنان از نیروهای ایران واهمه دارند، که این اقدامات ایران در راستای امنیت آب های خلیج فارس را تهدید برای خود می دانند.
منبع: جام نیوز