تاریخ : 16:23 - 1396/06/12
کد خبر : 67319
سرویس خبری : سیاسی
 

ایران عامل یازده سپتامبر

یادداشت/ محمدصادق کوشکی؛

ایران عامل یازده سپتامبر

شبکه های وابسته به سعودی به صورتی جدی و اختصاصی به صورت 24 ساعته به القای تروریست بودن نظام جمهوری اسلامی و نقش آن در شکل‌گیری و حمایت از گروه‌هایی مانند القاعده و داعش می‌پردازند.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدصادق کوشکی در کانال تلگرامی خود نوشت:

1- ایام حج فرصتی برای رصد جدی رسانه‌های بین‌المللی وابسته به نظام سعودی فراهم آورد و جالب‌ترین نکته‌ای که به عنوان خط غالب بر محتوای این رسانه‌ها به چشم می‌آید، تلاش جدی آل‌سعود برای معرفی ایران به عنوان عامل اصلی تروریسم و ناامنی در منطقه غرب آسیاست. به عنوان نمونه می‌توان به چندین شبکه عرب زبان ماهواره‌ای مانند (الحدث و ...) و مجموعه‌های مطبوعاتی (مانند شرق‌الاوسط و الحیات) اشاره کرد که به صورتی جدی و اختصاصی به صورت 24 ساعته به القای تروریست بودن نظام جمهوری اسلامی و نقش آن در شکل‌گیری و حمایت از گروه‌هایی مانند القاعده و داعش می‌پردازند.

2- شبکه العربیه (به تعبیر سید حسن نصرالله العبریه) به عنوان پرچمدار این خط تبلیغاتی با تولید و پخش برنامه‌های مستندی مانند اخوان ایران (با موضوع ارتباط 38 ساله میان جمهوری اسلامی و اخوان‌المسلمین مصر و هماهنگی کامل این دو در ترویج افراط‌گرایی و تروریسم) یا برنامه ایران و یازده سپتامبر (با موضوع اثبات نقش اساسی ایران در ایجاد حادثه یازده سپتامبر) و برنامه‌های دیگری از این دست به صورت جدی ذهن مخاطبین عرب‌زبان را به سویی سوق می‌دهد که منشأ همه حرکت‌های تروریستی و افراط‌گرایی دینی، مذهبی در جهان اسلام و عرب، انقلاب اسلامی است و برای ایجاد آرامش و صلح در این منطقه راهی جز سرکوبی انقلاب اسلامی و نابودی نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد این خط به عنوان خط اصلی حاکم بر برنامه‌های خبری 24 ساعته این شبکه، تمامی اخبار و تحولات منطقه را در مسیر اثبات این ادعا تنظیم و پخش می‌نماید.

3- در همین راستا معرفی حزب‌الله لبنان به عنوان همکار اصلی داعش و تحریک مردم و مقامات کشورهای عربی به ویژه عراق علیه حزب‌الله از دیگر محورهای تبلیغی رسانه‌های بین‌المللی وابسته به آل‌سعود بشمار می‌آید.

شاید این ادعاها برای مردم ایران مسخره و احمقانه به نظر برسد اما نظام سعودی این ادعاها را نه برای مردم ایران که برای ده‌ها میلیون مردم عرب‌زبان منطقه مطرح می‌کند. مردمی که اکثر آنها هیچ رسانه‌ای برای کسب خبر جز رسانه‌های وابسته به سعودی نمی‌شناسند و به اعتبار خدمت آل‌سعود به حرمین شریفین! تمامی ادعاهای این چنینی را باور می‌کنند و امکان بسیار کمی برای دسترسی به حقایق دارند تا آنجا که بعد از طرح این ادعاها در رسانه‌های مذکور شاهد بازتاب آنها در سخنان و مواضع برخی از چهره‌ها و مقامات سیاسی کشورهای عربی بوده‌ایم.

4- از آنجا که سعودی‌ها خود متهم اصلی حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی به نام دین در سطح منطقه و جهانند، موفقیت این طرح می‌تواند آنها را از سنگینی بار و عواقب این اتهام خلاص کند. لذا با صرف میلیون‌ها دلار و به‌کارگیری مستندسازان غربی سعی در تبدیل این ادعاهای مضحک به باور غالب مردم عرب‌زبان منطقه را دارند و اگر نظام جمهوری اسلامی و رسانه‌های آن در مقابله با این طرح تلاشی جدی وهوشمندانه آغاز نکنند دیری نخواهد پایید که ما باید پاسخگوی جنایات داعش و سایرسلفی‌تکفیری‌های فعال در منطقه باشیم.
منبع: مشرق