تاریخ : 12:34 - 1396/06/14
کد خبر : 67360
سرویس خبری : سیاسی
 

اقدام زننده نماینده زن علیه حجاب به ضررش تمام شد +عکس

احتمال وضع مقررات تازه در سنای استرالیا در پی برقع پوشیدن یک نماینده؛

اقدام زننده نماینده زن علیه حجاب به ضررش تمام شد +عکس

برقع سر کردن یکی از نمایندگان زن سنای استرالیا و حمله به مسلمانان ممکن است به وضع مقررات تازه در زمینه پوشش اعضا در این مجلس منجر شود.

به گزارش کارگرآنلاین، ، برقع سر کردن یکی از نمایندگان زن سنای استرالیا در حرکتی نمایشی ممکن است به وضع مقررات تازه در زمینه پوشش اعضا در این مجلس منجر شود.

به نوشته بی بی سی فارسی، پالین هنسن، رهبر حزب راست افراطی "یک ملت"، ماه پیش در مجلس اعلای پارلمان استرالیا با هدف تشویق به کرسی نشاندن طرح ممنوعیت برقع با همین پوشش در صحن مجلس حاضر شد.

اقدام او با محکومیت و درخواست ها برای اعمال مقرراتی برای پوشش رسمی نمایندگان روبرو شد.

استفان پری رئیس سنا گفت در نامه ای به کمیته آیین نامه داخلی خواستار بررسی مقررات تازه شده است.

یک بند به رئیس سنا و معاون او اختیار اخراج اعضای سنا از جلسه به خاطر پوشش نامناسب را خواهد داد.

آقای پری روز دوشنبه به سنا گفت باعث یاس است که به جای تکیه بر "اصلاح دید شخصی و قوه تشخیص" اعضا باید مقررات تازه را مد نظر قرار دهد.

حرکت نمایشی روز ۱۷ اوت خانم هنسن فورا با انتقاد سناتورهای حزب حاکم و مخالف روبرو شد.

جورج برندیس دادستان کل گفت که حرکت خانم هنسن "زننده" بود و خطر رنجاندن مسلمانان استرالیا را به دنبال داشت. این اظهارات با تشویق گرم نمایندگان روبرو شد.

او افزود که استرالیا برقع را ممنوع نخواهد کرد.

گفتنی است گروه های افراطی طی سال های اخیر در کشورهای غربی توانسته اند با طرح مسایل اختلاف انگیز، نژادپرستانه و نفرت پراکنانه حس ناسیونالیستی مردم را علیه مهاجران دیگر کشورها برانگیزند.

آنها با رفتارهای خشن بصورت سازمان یافته اما پراکنده ناامنی های بسیاری را ایجاد کرده و متاسفانه توانسته اند به مراکز قدرت نیز راه یابند.
منبع: جام نیوز