تاریخ : 11:00 - 1396/06/17
کد خبر : 67379
سرویس خبری : سیاسی
 

ولیعهد جدید عربستان طی چند هفته آینده پادشاه می‌شود؟

ولیعهد جدید عربستان طی چند هفته آینده پادشاه می‌شود؟

منابع رسانه‌ای آمریکایی با اشاره به وجود جنگ قدرت در خاندان سعودی، اعلام کرده‌اند که احتمال می‌رود پادشاه عربستان طی چند هفته آینده قدرت را به پسرش واگذار کند.

به گزارش کارگرآنلاین، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» گزارش داد که «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی احتمالا طی چند هفته آینده به نفع پسر خود «محمد بن‌سلمان آل‌سعود»، از قدرت کنار می‌رود.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، شرکت آمریکایی «ایرآسیا گروپ» اعلام کرده است که انتقال قدرت در عربستان سعودی طی چند هفته آینده صورت می‌گیرد تا «از ایجاد اختلافات میان افراد این خاندان حاکم جلوگیری شود».

تلویزیون سی‌بی‌ان‌سی افزود که «ایهم کامل» رئیس گروه علمی شرکت «ایرآسیا گروپ» در خاورمیانه و شمال آفریقا گفته است: « ما معتقدیم ملک سلمان طی چند هفته آینده قدرت را به پسرش منتقل خواهد کرد تا جلوی «رقبای محمد بن‌سلمان را بگیرد که طرح انتقال قدرت را زیر سوال می‌برند».

تلویزیون سی‌بی‌ان‌سی در عین حال خاطرنشان کرد که برخی تحلیلگران می‌گویند جنگ قدرت در خاندان سعودی در حال حاضر در جریان است.

«جیسون توفی» کارشناس  حوزه اقتصاد خاورمیانه در شرکت «کَپیتال اکونومیک» می‌گوید: «گزارش‌ها درخصوص طرح‌های سعودی برای کاهش برنامه‌های اصلاحات (چشم‌انداز 2030) نخستین نشانه‌ای است که تایید می‌کند قدرت و تاثیر شاهزاده محمد بن‌سلمان رو به تضعیف است و مخالفان اصلاحات در حال ظهور است.»