تاریخ : 10:31 - 1396/06/25
کد خبر : 67496
سرویس خبری : سیاسی
 

افتتاح مدرسه امام خمینی (ره ) و درمانگاه امام رضا (ع) در نینوای عراق

افتتاح مدرسه امام خمینی (ره ) و درمانگاه امام رضا (ع) در نینوای عراق

مدرسه ابتدایی امام خمینی (ره ) و درمانگاه امام رضا (ع) بخش برطله از استان نینوای عراق، که با حمایت انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران احداث و تجهیز گردید.

به گزارش کارگرآنلاین، طی مراسمی در روز پنج شنبه (23شهریور96) با حضور مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری‌اسلامی ایران و مقامات عالی استانداری و مدیران کل آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و نمایندگان شوراهای محلی استان و همچنین مدیران شهرستان حمدانیه و بخش برطله افتتاح شد.

مرتضی عبادی در این مراسم که در محل مدرسه امام خمینی(ره) برگزار گردید، گفت: جغرافیای طبیعی و انسانی و تنوع دینی و مذهبی و قومی و زندگی مسالمت آمیز مردم در کنار هم از جمله زیبایی های استان نینوا و مورد تحسین است.

وی، افزود: پدید آورندگان گروهک تروریستی داعش بە دنبال ایجاد سلطه توسط این گروهک در موصل و تبدیل آن به درگیری طایفی بودند، اما با بصیرت ملت و دولت و مرجعیت عراق توطئه‌ها نقش بر آب شد و تجمع امروز شما نشان می دهد، مردم استان زیبای موصل بر حفظ برادری خود اصرار داشته و همانطوری که بر داعش غالب آمدند خرابی ها را با مدد الهی بازسازی خواهند کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت جمهوری‌اسلامی ایران همانگونه که در جنگ با تروریست ها در کنار دولت و ملت برادر عراق قرار دارد آمادگی خود را برای ایفای نقش در عرصه سازندگی اعلام کرد، افتتاح مدرسه و درمانگاه در این استان نشان از عزم جدی ماست.

عبادی افزود، علاوه بر مراکزی که امروز افتتاح می شود ورزشگاهی نیز در شهرستان حمدانیه در حال ساخت است.

سرکنسول، ساخت مدرسه 12کلاسه در سامرا و ورزشگاه در کرکوک و اعزام ده ها تیم پزشکی به مناطق مختلف عراق را از جمله اقدامات انساندوستانه ایران معرفی کرد.

در مراسم افتتاح این مدرسە و درمانگاە که در محل مدرسه امام خمینی (ره) با حضور مقامات و مردم و رسانه های جمعی برگزار گردید، تنی چند از مدیران عراقی از جمله معاون انتظامی استانداری نینوا خدمات جمهوری‌اسلامی ایران را در همراهی با دولت و ملت عراق در جنگ با داعش ستود و ضمن قدرانی از کمک های انساندوستانه ایران تقاضا کرد در بازسازی استان نینوا مشارکت جدی نماید.

البیاتی پیش قدمی ایران در تکمیل پروژه ها را مایه خرسندی دانست و اعلام کرد برخلاف خواست تکفیری ها امروز زندگی در مناطق مختلف استان در جریان است.