تاریخ : 11:45 - 1396/06/25
کد خبر : 67507
سرویس خبری : سیاسی
 

«ایران را بمباران کنید»!

نباید به سخنان بولتون توجه کنیم

«ایران را بمباران کنید»!

«این طنز آمیز است که بولتون با وجود مواضع گذشته خود هنوز هم در برنامه های تلویزیونی شرکت کرده و از گزینه های نظامی سخن به میان می آورد...»

به گزارش کارگرآنلاین، پایگاه آمریکایی "امریکن کانسروتیو" (American Conservative) با انتشار گزارشی تحت عنوان "چرا ما هنوز به سخنان جان بولتون گوش فرا می دهیم؟" به انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه مقامات آمریکایی پرداخته است.

در این گزارش می خوانیم:
«جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل بار دیگر فریادهای جنگ طلبانه خود را بلند کرده و در برنامه های تلویزیونی و روزنامه ها از حمله پیش دستانه سخن به میان می آورد و اینبار روی سخن او با کره شمالی است. او پیش از این نیز تلاش های زیادی برای از ریل خارج کردن مذاکرات آمریکا با کره شمالی داشته است.

بولتون که سابقه بلندی در مواضع جنگ طلبانه دارد، هنوز هم از نظامی گری بی ملاحظه حمایت می کند؛ البته هیچ کدام از این مسائل باعث نشده است که شهرت او به عنوان یک کارشناس سیاست خارجی در میان محافل رسانه ای محافظه کار خراب شود.

به هر حال بیانیه ها و اظهارات عمومی او در شانزده سال گذشته بیشتر موافق با جنگ طلبان رادیکال در حزب جمهوری خواه بوده است.

در کنار تمام این مسائل، بولتون موضع جنگ طلبانه سخت خود در قبال ایران را حفظ کرده و اغلب از حمله به ایران و بمباران کردن تاسیسات هسته ای این کشور با کمک متحدان آمریکا در منطقه حمایت کرده است. او از آمریکا خواسته است که توافق هسته ای را لغو نماید در حالی که حقیقت آن است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اعلام کرده است که ایران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای پایبند بوده و این توافق تا کنون به خوبی اجرا شده است.

این طنز آمیز است که بولتون با وجود مواضع گذشته خود هنوز هم در برنامه های تلویزیونی شرکت کرده و از گزینه های نظامی سخن به میان  می آورد.

سئوال اینجاست که چرا مردم آمریکا باید به چنین اظهاراتی گوش فرا دهند؟ بولتون نیز مانند بسیاری از نئوکانسروتیو های دوره بوش، در رابطه با مسائل کلیدی سیاست خارجی و امنیت ملی کاملا در اشتباه است.»

مواضع خصمانه دولت ترامپ در قبال ایران و توافق هسته ای نیز موجی از انتقادها در رسانه های آمریکایی و حتی صهیونیستی را به دنبال داشته است. ایگاه شبکه آمریکایی "سی ان ان" (CNN) با انتشار گزارشی تحت عنوان "بازی خطرناک ترامپ با توافق هسته ای ایران" به این موضوع پرداخته و نوشته است:«رویکرد دولت ترامپ نسبت به ایران رویکردی خطرناک است؛ دولت آمریکا برای منطقی جلوه دادن سیاست خارجی خود در قبال ایران از "حقایق جایگزین" استفاده می کند؛ همانطور که سفیر آمریکا در سازمان ملل تلاش کرده است برای ساختن پرونده ای جهت خروج از توافق هسته ای ایران را به زیر پا گذاشتن توافق متهم کند در حالی که چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.»

روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) با انتشار گزارشی با انتشار گزارشی به نقد سیاست های دولت ترامپ در قبال ایران پرداخته و می نویسد: «چنین ادعاهایی در رابطه با ایران با گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای در تعارض است؛ در واقع باید گفت که ساختن چنین ادعاهایی برای حمایت از خروج آمریکا از توافق هسته ای به امری محبوب در حزب جمهوری خواه آمریکا تبدیل شده است.»
منبع: جام نیوز

بیشتر بخوانید:

نفوذ سپاه در مراکز کنترل‌فرماندهی آمریکا /بمب 10 تنی سپاه با قدرت تخریب زیاد

 

بازداشت یکی از مدیران استانی با کشف تعداد زیادی قرارداد سفید امضا