تاریخ : 14:45 - 1396/06/25
کد خبر : 67535
سرویس خبری : ورزشی
 

درآمد فوق العاده پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا

بدهی ژوزه صاف می‌شود؟

درآمد فوق العاده پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس با حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، سود مالی مناسبی بدست آورده و رسیدن آن‌ها به فینال، می‌تواند حداقل دوبرابر این رقم را هم به حساب‌شان بریزد.

به گزارش کارگرانلاین، موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا، سود خوبی برای باشگاه‌های حاضر در این مسابقات دارد. به خصوص اگر، تیم‌ها بتوانند به مراحل نهایی مسابقات برسند. حضور پرسپولیس در نیمه نهایی، تا اینجای کار سود خوبی نصیب این باشگاه کرده و فینالیست شدن، می‌تواند بین ۶ تا ۱۲ میلیارد دیگر هم به حساب آن‌ها واریز کند.

پرسپولیس بابت حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، ۲۰۰ هزار دلار از AFC پاداش می‌گیرد. حضور در مرحله یک چهارم و یک هشتم نهایی هم برای آن‌ها پاداشی ۱۲۰ و ۸۰ هزار دلاری داشت. علاوه بر این، پرسپولیسی‌ها بابت هر برد در مرحله گروهی ۵۰ هزار و هر مساوی، ۱۰ هزار دلار پاداش گرفتند که مجموع پاداش آن‌ها از این مرحله را به ۱۳۰ هزار دلار می‌رساند. مجموع پاداش‌های پرسپولیس از AFC در لیگ قهرمانان آسیا، ۵۳۰ هزار دلار است. علاوه براین، AFC بابت هر بازی خارج از خانه ۳۰ هزار دلار به باشگاه‌ها کمک هزینه می‌دهد که تا اینجای مسابقات، پرسپولیس با ۶ بازی خارج از خانه با احتساب نیمه نهایی، ۱۸۰ هزار دلار از AFC کمک هزینه دریافت خواهد کرد.

سودی که رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برای پرسپولیس داشته، تا امروز ۷۱۰ هزار دلار و با احتساب تقریبی هر دلار ۳۹۰۰ تومان، نزدیک به دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان است. رقمی فارغ از هزینه بلیت فروشی پرسپولیس مقابل الوحده و الریان، و پولی که این باشگاه بابت فروش بخشی از صندلی‌های ورزشگاه در بازی رفت از الهلال دریافت کرد.

سود ۲ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومانی، رقمی قابل توجهی برای پرسپولیس است اما در صورت رسیدن به فینال، آن‌ها پاداشی بیش از دوبرابر این رقم را می‌گیرند. نایب قهرمان لیگ قهرمانان، ۱،۵ میلیون دلار یعنی نزدیک به ۶ میلیارد و قهرمان، ۳ میلیون دلار یعنی حدودا ۱۲ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد. رقمی که پرسپولیسی‌ها با بدست آوردنش، فقط ۱۸۰ دقیقه فاصله دارند و می‌توانند به کمک آن بدهی ژوزه را هم تمام و کمال صاف کنند.
منبع: وبسایت نود