تاریخ : 12:08 - 1396/07/04
کد خبر : 67929
سرویس خبری : سیاسی
 

تحریم های عربستان قطر را به ایران نزدیک تر کرده است

تحریم های عربستان قطر را به ایران نزدیک تر کرده است

وزیر امور خارجه قطر: آیا هدف آنها این بود که یک کشور عضو شورای همکاری خلیج (فارس) رابه سمت ایران هل دهند؟ این هدف عاقلانه ای نبود."

به گزارش کارگرآنلاین،وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد تحریم های کشورهای عربی همسایه قطر علیه این کشور، دولت دوحه را بیش از پیش به تهران نزدیک کرده است.


" شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر امور خارجه قطر امروز در پاریس در مصاحبه ای با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت محاصره قطر از سوی عربستان سعودی و متحدانش، روابط اقتصادی دوحه – تهران را بیشتر و نزدیک تر کرده است.

وزیر امور خارجه قطر با نقض غرض دانستن این نتیجه برای کشورهای محاصره کننده قطر از جمله عربستان سعودی گفت:" آنها گفتند که قطر حالا به ایران نزدیک تر شده است. آنها با اقدامات خود قطر را به سمت ایران هل دادند. آنها قطر را  به این قدرت منطقه ای (ایران) هدیه کردند."

قطر: تحریم های عربستان ما را به ایران نزدیک تر کرده است

رییس دستگاه سیاست خارجی قطر در ادامه گفت:" آیا هدف آنها این بود که یک کشور عضو شورای همکاری خلیج (فارس) رابه سمت ایران هل دهند؟ این هدف عاقلانه ای نبود."

وزیر امور خارجه قطر در عین حال گفت به رغم نزدیکی ماه های گذشته در روابط دوحه و تهران، اما این دو کشور همچنان درباره برخی مسایل منطقه ای از جمله درباره بحران سوریه اختلاف نظرهایی دارند.

دولت قطر بیش از 3 ماه است که تحت تحریم های همه جانبه اقتصادی و سیاسی از جانب 4 کشور عربی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین  و مصر قرار گرفته است.

کشورهای تحریم کننده قطر از دولت دوحه خواسته هایی دارند؛ از جمله اینکه به فعالیت شبکه الجزیره خاتمه داده و از ایران فاصله بگیرد.

دولت قطر اما در برابر این خواسته ها مقاومت کرده است.

پس از اعمال تحریم های همه جانبه علیه قطر و بسته شدن مرز های زمینی، هوایی و دریایی همسایگان به روی این کشور، دولت دوحه بیش از پیش به کمک های ایران و ترکیه وابسته شده و دولت های تهران و آنکارا به قطر در دور زدن تحریم های همسایگان عربش کمک کرده اند./جنوب نیوز