تاریخ : 15:49 - 1396/07/12
کد خبر : 68037
سرویس خبری : سیاسی
 

 اردوغان برای حل بحران نزد آیت الله خامنه ای رفت

در سفر اردوغان به تهران؛

اردوغان برای حل بحران نزد آیت الله خامنه ای رفت

رئیس جمهور ترکیه صبح امروز وارد تهران شد تا مذاکرات حساس و مهمی را با همتای خود حسن روحانی و رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای انجام دهد.

به گزارش کارگرآنلاین، وب سایت شبکه الجزیره انگیسی در گزارشی نوشت: رئیس جمهور ترکیه صبح امروز وارد تهران شد تا مذاکرات حساس و مهمی را با همتای خود حسن روحانی و رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای انجام دهد.

الجزیره انگلیسی نوشت: وی دستور کار خود را مذاکره در مورد رفراندوم منطقه کردستان عراق و امنیت منطقه قرار داده است. دیدار اردوغان از تهران به این خاطر است که وی به شدت نگران این است که رفراندوم تجزیه طلبی عراق بتواند تاثیراتی را در کشور وی به همراه داشته باشد زیرا بیش از 15 میلیون نفر کرد در کشور ترکیه حضور دارند.

دیدار وی با مقامات ایران از ماه آگوست پیش بینی شده بوده بود اما اکنون وی مصرانه به تهران رفت تا در مورد همکاری های ترکیه با ایران برای مقابله با داعش در عراق و انجام منطقه امن در سوریه و همچنین بحران پیش آمده در مورد رفراندوم ترکیه به بحث و گفتگو بنشیند.

این وب سایت افزود: برخی از تحلیل گران بر این باورند که فشار ترکیه به ایران برای جلوگیری از انجام رفراندوم حتی می تواند روی روابط تهران با آنکار تاثیر بگذارد.

منبع: جام نیوز