تاریخ : 16:27 - 1396/07/12
کد خبر : 68040
سرویس خبری : سیاسی
 

 ریاست جمهوری ۷ ساله می شود؟!

ریاست جمهوری ۷ ساله می شود؟!

بحث بازنگری در قانون اساسی نیز وجوه مختلفی دارد. درباره انتخابات و نظام سیاسی نیز بحث تغییر دوره ریاست‌جمهوری مطرح است.

به گزارش کارگرآنلاین، یوسفیان ملا نماینده مجلس در بخشی از گفتگوی خود با قانون درباره نامه به رهبری برای تغییر قانون اساسی گفت: بحث بازنگری در قانون اساسی نیز وجوه مختلفی دارد. درباره انتخابات و نظام سیاسی نیز بحث تغییر دوره ریاست‌جمهوری مطرح است.

ریاست جمهوری در ایران در یک دوره 4 ساله بر مسند کار است و تا حدودی همه روسای‌جمهور در ایران دو دوره بر مسند کار بودند. تجربه نشان داده که کشور، هزینه های سنگینی در دوره دوم روسای جمهور پرداخت می‌کند و این هزینه‌ها همه را گرفتار می‌کند. م

ی توان طرحی را مطرح کرد که رییس‌جمهور به جای دو دوره، یک دوره 7یا 8 ساله بر مسند کار باشد. با این کار می‌توان از هزینه‌های انتخابات دور دوم کاست.این یکی از موضوعاتی است که به عنوان نمونه به شما می گویم و این نشان می دهد نمایندگان به دنبال تغییر نظام ریاستی به پارلمانی نیستند. وقتی در بین مردم رویه این شده که رییس جمهوری که در دور اول انتخاب می‌شود، در دور دوم نیز انتخاب خواهد شد، چرا باید این همه هزینه در دور دوم بدهیم؟ بهتر است یک دوره 8 سال رییس جمهور در قدرت بماند تا دو دوره چهار ساله باشد و هزینه‌های سنگین برای کشور ایجاد کند. دوستان کمی در تحلیل‌ها و بیان نظرات درباره این نامه عجله کردند.