تاریخ : 19:08 - 1396/07/12
کد خبر : 68049
سرویس خبری : سیاسی
 

سردار احمدی نژاد؛ ایستاده در برابر انحراف

سردار احمدی نژاد؛ ایستاده در برابر انحراف

داوود احمدی نژاد؛ سرداری بود که با موضع گیری های شفاف و قاطع در برابر جریانات انحرافی که به برادرش نزدیک شده بودند، ایستاد.

به گزارش کارگرآنلاین، داوود احمدی نژاد در سال ۱۳۲۹ در آرادان از توابع گرمسار به دنیا آمد. در سال ۱۳۳۶ به اتفاق خانواده به تهران مهاجرت کرد و تا مقطع پیروزی انقلاب، به طور فعال در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی شرکت داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نهاد های انقلابی، احمدی نژاد بعنوان یکی از پیشگامان در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش پر رنگی را در شکل گیری این شجره طیبه ایفا کرد و پس از آن با شروع جنگ تحمیلی و حضور در جبهه های جنگی، به اتفاق تعدادی دیگر از اعضای سپاه پاسداران مبادرت به تاسیس نهاد اطلاعات سپاه کردند و در همان ایام ضربات سختی را به گروهک های معاند انقلاب از جمله گروهک منافقین وارد کردند.

احمدی نژاد که مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت دفاعی از دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسدارن دریافت کرده بود، در مسئولیت هایی که بر عهده داشت همواره خلاقیت و نوآوری در آن کار را از اولویت های اصلی خود قرار می داد. بعنوان مثال در زمانی که منافقین به دنبال ترور حضرت امام خمینی(ره) بودند، با ابتکار مرحوم احمدی نژاد طرح شنود تلفن های کل منطقه جماران به اجرا در آمد که از این طریق توطئه هایی که برای ترور امام (ره) وجود داشت، کشف و خنثی شد.

وی در دورانی که وزارت خانه سپاه وجود داشت جزو مدیران این وزارت خانه بود و پس از انحلال آن مسئولیت هایی همچون معاونت بنیاد تعاون سپاه، معاونت قرارگاه ثارالله و مسئولیت اطلاعات منطقه تهران، معاونت مخابرات ناجا و ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور را بر عهده گرفت.

سردار احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ و پس از استقرار دولت نهم بعنوان رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری منصوب شد. انتصابی که گفته می شود به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، اما رئیس دولت نهم در طول دوران ریاست سردار احمدی نژاد بر بازرسی ویژه ریاست جمهوری، همواره مانعی برای برخورد وی با عوامل و جریانات انحرافی پیرامون رئیس دولت بود.

پس از موضع گیری های شفاف و قاطع مرحوم احمدی نژاد در برابر جریانات انحرافی که به ریاست دولت نهم نزدیک بودند، وی سرانجام در مرداد ماه ۱۳۸۷ توسط رئیس جمهور وقت از ریاست بازرسی ویژه ریاست جمهوری برکنار شد و توسط محمود احمدی نژاد و برخی اطرافیان وی به صورت کامل در بایکوت خبری قرار گرفت.

اما این پایان کار سردار داوود احمدی نژاد نبود و وی پس از کنار رفتن از ریاست بازرسی ویژه رئیس جمهور، کماکان به روشنگری و افشاگری علیه ابعاد مختلف جریانات انحرافی دولت نهم و دهم ادامه داد. او در سخنرانی های خود در محافل مختلف، چه در شهرستان ها و چه در تهران، صریحا در برابر برخی انحرافات و تخلفات موضع گیری کرد و به طور مرتب در خصوص این جریان به افشاگری پرداخت. این افشاگری ها تا آنجا پیش رفت که رئیس دفتر رئیس جمهور دهم، از داوود احمدی نژاد به دادگاه شکایت کرد.

وی در جایی در خصوص جریان انحرافی و ارتباط این افراد با رئیس دولت نهم و دهم گفت: «این‌ها یک فرقه شدند، یک الگوهای غیرمنطقی پیدا کردند که اخلاق، شرع و قانون در آن‌ها نیز وجود ندارد».

مرحوم سرتیپ پاسدار داوود احمدی نژاد پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری های سخت، سرانجام در ۱۲ مهرماه ۱۳۹۶ دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.
منبع: مهر