تاریخ : 18:08 - 1396/07/28
کد خبر : 68215
سرویس خبری : سیاسی
 

در دیدار ظریف و رئیسی چه گذشت؟

در دیدار ظریف و رئیسی چه گذشت؟

حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار امروز خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عنوان کرد: انسجام ملی حول هدایت ها و فرمایشات رهبری قدرت عظیمی ایجاد می کند که یکی از برکاتش حفظ منافع و امنیت کشور است.

به گزارش کارگرآنلاین، حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار امروز خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عنوان کرد: انسجام ملی حول هدایت ها و فرمایشات رهبری قدرت عظیمی ایجاد می کند که یکی از برکاتش حفظ منافع و امنیت کشور است.
 
وی با بیان اینکه تعامل با اروپایی‌ها برای کشور ما لازم است، اما همراهی آنان با آمریکا برای فشار بر ایران قابل قبول نیست، گفت: به یکی از دیپلمات‌های اروپایی گفتم لیاقت کشور شما که حتی قدمت ابنیه‌های آن از کل تاریخ آمریکا بیشتر است؛ دنباله روی از آمریکا نیست.
 
تولیت آستان قدس رضوی افزود: علاقه وافر مسلمانان پاکستانی برای زیارت امام رضا(ع) ایجاب می کند که آستان قدس با همکاری دولت، خصوصا وزارت امور خارجه، امنیت و رفاه آنان در طول سفر زیارتی را تامین کنند و هزینه این سفر را برای آنان کاهش دهند.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که تا حد امکان مبلغ روادید زائران پاکستانی در جهت تسهیل زیارت کاهش یابد.

رئیسی تاکید کرد: برای فعال کردن دیپلماسی زیارت میان مدیریت اعتاب مقدسه و دولت های کشورهای اسلامی برنامه‌هایی داریم که همکاری وزارت امور خارجه را می طلبد.

ایلنا