تاریخ : 18:27 - 1396/07/28
کد خبر : 68218
سرویس خبری : سیاسی
 

درگیری مسلحانه میان ارتش عراق و نیروهای بارزانی

درگیری مسلحانه میان ارتش عراق و نیروهای بارزانی

یک منبع امنیتی از وقوع درگیری میان نیروهای ارتش عراق و عناصر بارزانی در شهر «التون کوپری» در شمال غرب کرکوک خبر داده اند.

به گزارش کارگرآنلاین،  به گزارش شبکه خبری «دجله»، یک منبع امنیتی از وقوع درگیری میان نیروهای ارتش عراق و عناصر بارزانی خبر داده است.

این منبع تأکید کرده که نیروهای مقابله با تروریسم و نیروهای پلیس اتحادیه در حال ورود به شهر «التون کوپری» در شمال غرب کرکوک هستند که مورد هدف تیراندازی عناصر بارزانی قرار گرفته اند.

بر اساس این خبر نیروهای پلیس اتحادیه دستور داشته اند تا به سوی شهر «التون کوپری» حرکت کرده تا روند بازنشر نیروهای پلیس اتحادیه در کرکوک تکمیل شود که میان آنها و نیروهای بارزانی درگیری مسلحانه صورت گرفته است.

به گفته این منبع امنیتی بخشی از نیروهای پیشمرگه که وابسته به حزب دموکرات کردستان هستند با استفاده از خمپاره به مناطق مسکونی حمله کرده اند، این در حالی است که بیشتر غیرنظامیان این منطقه که از ترکمان ها، کردها و عرب ها هستند خانه های خود را ترک کرده اند.

بر اساس این خبر نیروهای پلیس اتحادیه، نیروهای ارتش، نیروهای مبارزه با تروریسم و لشکر ۹ ارتش عراق در چهار محور در حال پیشروی در این منطقه که در ۳۵ کیلومتری شمال غربی کرکوک و در مسیر کرکوک به اربیل قرار دارد، هستند.

یک منبع امنیتی در نیروهای مقابله با تروریسم به بغداد الیوم گفته که نیروهای امنیتی دولت مرکزی عراق موفق شدند وارد منطقه پل التون در کرکوک شوند و تصاویری از حضور نیروهای نظامی عراقی در این منطقه که یکی از آخرین مناطق تحت سلطه کُردها بوده، منتشر شده است.
 
مهر

بیشتر بخوانید:

سردارسلیمانی ماجرای تجزیهِ عراق را خاتمه داد +عکس

 

در دیدار ظریف و رئیسی چه گذشت؟

 

هیچ‌گونه مذاکره مجددی با آمریکا نخواهیم داشت