تاریخ : 11:08 - 1396/08/03
کد خبر : 68360
سرویس خبری :
 

تشکیل کمیته برای پیگیری هزینه‌کرد حق درمان کارگران

پاسخ‌های وزیر بهداشت نمایندگان را قانع نکرد

تشکیل کمیته برای پیگیری هزینه‌کرد حق درمان کارگران

یک نماینده مجلس درتشریح نشست کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، گفت: دراین نشست سوالات نمایندگان از وزیر بهداشت و درمان مطرح شد.

به گزارش کارگرآنلاین، احمد همتی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در این نشست 5 نفر از نمایندگان 8 سوال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کردند، نادر قاضی‌پور سوالی را درخصوص محصولات تراریخته مطرح کرد،وی از پاسخ‌های وزیر بهداشت قانع نشد و سؤال به صحن مجلس ارجاع شد.

نماینده مردم سمنان درمجلس شورای اسلامی، افزود: البته وزیر بهداشت قول داد که برروی این محصولات برچسب شناسایی را درج کند، همچنین سوالی مشترکی میان نادر قاضیپور و علیرضا محجوب درخصوص بحث 9 بیست و هفتم حق درمان کارگران مطرح شد؛  این بحث دارای ابهاماتی  است مبنی براینکه آیا تامین اجتماعی این میزان را به طور کامل به بخش درمان اختصاص می دهد یا خیر؟

وی تاکید کرد: مقرر شد کمیته‌ای این موضوع را پیگیری کند، البته طبق دستور رییس جمهور سال گذشته باید پول درمان کارگران در حساب و صندوق مجزایی واریز می شد؛ اما وزیر بهداشت و درمان معتقد است که این صندوق تشکیل نشده است.

همتی درخصوص سوالی مبنی بر واردات صافی دیالیز به کشور، تصریح کرد: نمایندگان سوال کننده آقایان محجوب و قاضی پور معتقدند با وجود تولید‌کننده در کشور درصدی واردات صافی دیالیز انجام می‌شود، اما وزیر بهداشت مطرح کرد برای ایجاد رقابت واردات انجام شده‌است؛ بنابراین به دلیل عدم اقناع نمایندگان سوال به صحن مجلس ارجاع شد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با اشاره به سوالی درخصوص قصور پزشکی از وزیر بهداشت، گفت: فاطمه حسینی نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر بهداشت و درمان قانع شد، همچنین موضوع میزان قبولی و توجه به رابطه به جای ضابطه در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی مطرح شد؛ ولی ملکی نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر بهداشت دراین خصوص اقناع نشد و فقط فرصتی برای رفع مشکلات درنظرگرفته شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: همچنین نصرالله پژمان‌فر موضوعی را درخصوص رعایت موازین شرعی در مراکز درمانی مطرح کرد و تاکید کرد اگر مسائل و مشکلات حل شود از سوال مورد نظر صرف نظر می‌کند.