تاریخ : 12:13 - 1396/08/06
کد خبر : 68441
سرویس خبری : سیاسی
 

 تمجید جان کری از سردار سلیمانی در جمع مسئولان عربی

تمجید جان کری از سردار سلیمانی در جمع مسئولان عربی

امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در چند سال پیش و اواخر دوران ریاست‌‌جمهوری قبلی آمریکا، جان کری به منطقه آمد و در یکی از کشورهای عربی سیاست‌مداران جمع شدند و مشغول سخنرانی شدند و به جان کری پرخاش می‌کنند، گفت: آنها به جان کری گفتند ایران با اینکه دشمن ماست، چرا با ایران مخالفت نمی‌کنید. جان کری پوشه‌ای دستش بوده و محکم به میز می‌زند و می‌گوید شما که می‌گویید ما چرا تروریسم را درست از بین نمی‌بریم، در کشور شما چه کسانی را دارید که در نیروی زمینی وارد شوند و جلو بروند و مناطق اشغال شده توسط تروریست‌ها را بگیرند؟ شما در تمام کشورهای منطقه یک ژنرال سلیمانی دارید که این حرف‌ها را می‌زنید؟

به گزارش کارگرآنلاین، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب این هفته نمازجمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه خاطرنشان کرد: در این دیدار جان کری به آنها گفت دنیا متوجه شده تررویسم در کنار نیروهای امنیتی شماست و با تروریست‌ها همکاری می‌کنید، ولی ایران یک لحظه نشده از مخالفتش با تررویسم دست بردارد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تصریح کرد: نیروهای شجاع و فداکار ما بایستی تمجید و تجلیل شوند. این کشور با عظمت و عزت یک زمانی زیر پای ژنرال‌های آمریکایی بود. سخنان بی‌ادبانه ترامپ علیه ایران و سپاه نشان از بغض و دشمنی و جنگ با فکر ملت ایران بود. این امنیت مرهون همین شجاعت‌هاست و لذا رهبر عزیز فرمودند اقتدار کشور و وسایلی که برای اقتدار کشور است، اصلاً قابل چک و چانه زدن نیست.

وی افزود: ما هر چه برای اقتدار و انسجام کشور نیاز باشد، همه را فراهم می‌کنیم و این یک نکته‌ای است که همه باید توجه کنیم و همه نیروها و همه آنان که دست اندرکار هستند بدانند دشمن با فکر ما می‌جنگد و این فرهنگ را باید حفظ کرد.

وی گفت: اعتماد به آمریکا به معنی محو کشور و محو همه ارزش‌های یک کشور است.

خطیب جمعه تهران در ادامه با تبریک به کشور عراق برای بیرون کردن تررویست‌ها و همچنین جلوگیری از تجزیه عراق، گفت: اینکه دشمن نتوانست با بسیج کردن اراذل و اوباش داعش و با هزینه آل‌سعود عراق را اشغال کند و نتوانست تجزیه عراق را عملی کند، مدیون و مرهون ملتی بزرگ است. ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم توانستند تصمیم‌گیر باشند و این دارای ارزش و اهمیت است که انسان در آینده چنین روزی را تمجید می‌کند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر عراق، گفت: یکی از نکات این دیدار این بود که به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و درست است چرا که اعتماد به آمریکا به معنی محو کشور و محو همه ارزش‌های یک کشور است. دوم اینکه به نیروها و جوانان اهمیت دهند و این مسئله‌ای با اهمیت و پرارزش است.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به حوادث 7 صفر و ولادت امام موسی‌ بن جعفر(ع)، اظهار داشت: من حدود بیست سال قبل با "سلیمان کتّانی" در بیروت صحبت می‌کردم که درباره ائمه کتاب نوشته است. وی نقل می‌کرد یکی از اساتید مسیحی از من پرسید چرا فقط درباره رجال اسلام کتاب می‌نویسی؟ روز بعد کتابی که درباره امام موسی بن جعفر(ع) آماده می‌کردم به آن استاد مسیحی دادم. وقتی مطالعه کرد به من گفت راست می‌گویی، ما انسان‌هایی نظیر اینها کم داریم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی اربعین که چند سال است شروع شده و با این جمعیت استقبال می‌شود، اظهار داشت: یک نکته در اربعین وجود دارد و آن هم این است که کربلا محور و امام حسین(ع) معلم است و راه، راه فداکاری است. اینکه امام زمان(عج) خود را این‌گونه معرفی می‌کند که "یا اهل‌العلم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا" یعنی همه مردم بدانند جد امام زمان(عج) حسین بن علی(ع) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی نویسندگان در ذیل این ندا چنین تفسیر کردند که وقتی حضرت خود را به نام امام حسین(ع) معرفی می‌کند، می‌خواهد با ریشه ظلم بجنگد و اشاره به امام حسین(ع) یعنی این امام و کربلا موضوعی جهانی است و همه دنیا امام حسین(ع) را می‌شناسند.

منبع: تسنیم