تاریخ : 15:36 - 1396/08/29
کد خبر : 68456
سرویس خبری : گوناگون
 

دختر جوانی که در کامیون ترانزیت قصد ورود به ایران را داشت+عکس

دختر جوانی که در کامیون ترانزیت قصد ورود به ایران را داشت+عکس

گمرک ایران از کشف زنی که در کامیون ترانزیت قصد ورود به ایران را داشت خبرداد.

به گزارش کارگرآنلاین، در داخل محموله ورودی قاچاق انسان ، یک دختر جوانی کشف شده است که در لابه لای محموله یک کامیون ترک مخفی شده بود . این دختر جوان قصد داشت با پنهان شدن در محموله ای که از ترکیه وارد مرز بازرگان شده بود به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شود .

هنوز از انگیزه های احتمالی این فرد اطلاع دقیقی در دست نیست اما بر اساس اعلام ماموران گمرک این دختر جوان تابعیت ایران را دارد و با مخفی شدن در بار یک کامیون قصد داشت به صورت قاچاق وارد کشور شود . ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از کامیون های ورودی به پارگی چادر این کامیون مشکوک و در بازرسی های بیشتر این دختر جوان را کشف کرده اند .

همچنین ماموران گمرک بازرگان در محموله دیگری که صادراتی بود از داخل بار مس صادراتی یک پسر نوجوان را کشف کردند . پسر نوجوان که تابعیت یکی از کشورهای همسایه را دارد قصد داشت به صورت غیر قانونی و قاچاق از کشور خارج شود .

گمرک ایران با هوشمند سازی تمامی اطلاعات و مدیریت ریسک هوشمند هم اکنون تمامی محموله ها را به صورت ۱۰۰ درصدی کنترل می کند . بر اساس ارزیابی های سازمان جهانی گمرک، رتبه اول دنیا در مبارزه با انواع قاچاق کالا و مواد مخدر را گمرک ایران در اختیار دارد . هم اکنون گمرکات ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ های جستجوگر است . ماموران گمرک فقط در سال ۱۳۹۵ موفق به کشف ۴۸۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند .

تعداد تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات از جمله ایکس ری های کامیونی در سالهای اخیر به سه برابر افزایش یافته و روند تجهیز گمرکات به دستگاههای کنترلی پیشرفته با سرعت قابل توجهی در سال جاری نیز ادامه دارد . همچنین در سال ۹۵ تعداد ۱۰ قلاده سگ خریداری و آموزش داده شده و در گمرکات کشور مستقر شده اند و قرار است تعداد ۲۰ قلاده دیگر نیز امسال خریداری و تجهیزات گمرکات کشور اضافه شود .
منبع: برنا