تاریخ : 19:52 - 1396/09/01
کد خبر : 68550
سرویس خبری : سیاسی
 

آیا تبریک احمدی نژاد به سردار سلیمانی از ته دل بود؟!

آیا تبریک احمدی نژاد به سردار سلیمانی از ته دل بود؟!

محمود احمدی نژاد،‌ رئیس جمهور سابق ایران در پیامی خطاب به سردار قاسم سلیمانی، شکست داعش را به ایشان تبریک گفت.

به گزارش کارگرآنلاین، این پیام در حالی است که پیش از این مواضع آقای احمدی نژاد درباره سوریه بارها با انتقاد شدید چهره های مختلف مواجه شده بود.

رئیس دولت دهم در سال ۹۲ در جمع مردم مشهد گفته بود: «دو طرف جنگ در منطقه از نظام سلطه اسلحه می‌خرند و این برنامه خود آمریکاست.اصلا خود نظام سلطه این برنامه را ریخته و بالا نشسته و می‌گوید دعوا نکنید! غیر از شیطان چه کسی می‌تواند این کار را آن‌قدر قشنگ انجام دهد.؟

این سخنان در حالی بود که دو طرف درگیر در سوریه مشخص بودند. یک طرف، آمریکا و عربستان و برخی دولت‌های مرتجع و گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره و احرارالشام و... هستند و طرف دیگر، محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی و متشکل از سوریه، عراق و حزب‌الله و یمن هستند.

در همزمان برخی رسانه ها همچون کیهان این سوال را از احمدی نژاد پرسیدند که "آیا به نظر شما محور مقاومت از شیطان بزرگ سلاح می‌خرد یا مغضوب آنهاست؟"

آقای احمدی نژاد نیز در سال ۹۲ در جمع مردم ارومیه جنگ سوریه را میان مردم سوریه دانسته و هیچ اشاره ای به نقش گروه های تروریستی و کشورهای غربی در کشتار مردم بی گناه سوریه نکرده بود؛ اما حالا برای شکست داعش در سوریه خطاب به سردار سلیمانی تبریک می گویند!

متن کامل پیام احمدی نژاد به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند سردار قاسم سلیمانی
سلام علیکم

پیروزی بزرگ بر جریان خشن و تکفیری مورد حمایت نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل که در سایه فداکاری خیل عظیمی از انسانهای مومن به دست آمد را به رهبری انقلاب، ملت‌های آزاده عراق و سوریه و ایران و تمامی مردم منطقه، جبهه مقاومت، خانواده معظم شهیدان و به جنابعالی که نقش مهمی در این رویداد تاریخی داشتید، صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

تحقق این پیروزی در ماه ربیع المولود را به فال نیک گرفته و امیدوارم با همدلی و همبستگی ملت‌های منطقه و همه مردم دنیا شاهد محو کامل ستم و سلطه و برپایی آزادی و عدالت و توحید در سایه مدیریت درخشان حضرت ولی عصر(عج) در سراسر گیتی باشیم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد

جام نیوز