تاریخ : 11:00 - 1396/09/10
کد خبر : 68733
سرویس خبری : سیاسی
 

 روایت یک فرمانده سپاه قدس از ماموریت بزرگ داعش

سخنان رهبری مستند به اسناد اطلاعاتی است

روایت یک فرمانده سپاه قدس از ماموریت بزرگ داعش

یکی از فرماندهان سپاه قدس تاکید کرد: امروز داعش از بین رفته و طرحی که برای تجزیه این کشورها آغاز شده بود، شکست خورد. امروز امریکایی‌ها به نقطه ای رسیده اند که عنوان میکنند تمام برگه‌های آن‌ها در مقابل جمهوری اسلامی به اتمام رسیده و مسایل لبنان نیز ناشی از سرشکستگی آنهاست.

به گزارش کارگرآنلاین، سردار باقری در همایش مدافعان حرم، مدافعان حقیقی حقوق بشر در سالن همایش‌های ورزشگاه امام رضا(ع) اظهار کرد: بعد از فتنه داعش مسئولیت سنگینی بر دوش ماست و آن حقوقی سازی این پرونده در مجامع بین المللی است. حقوقدانان آزاده کم نیستند ولی باید کسی باید پرچم دار این حرکت شود. یکی از نعمات جمهوری اسلامی نعمت پرچمداری کور کردن این فتنه‌ها و بردوش کشیدن آزادی ملت‌ها و مبارزه با امریکاست.

وی افزود: همه ما به این نعمت مفتخریم و نعمت بزرگتر در اختیار کسانی است که بزرگترین سرمایه و هستی خود را در این راه فدا کردند که خانواده شهدا از این قشرند.

این فرمانده سپاه قدس ادامه داد: افتخار ما این است که خداوند به ما توفیق داد پرچم مبارزه با بزرگترین دشمنان خدا را بر دوش می‌کشیم. داعش یک ماموریت بزرگ داشت و آن این بود که سرزمین‌های اسلامی را به اشغال دشمنان درآورد، ماموریت‌های دیگر آن نیز تامین امنیت رژیم صهیونیستی، ایجاد فتنه در جهان اسلام نیز از دیگر ماموریت‌های این گروه بود. اگر به سال 93 که رشد این شبکه خبیثه بود، بازگردیم، متوجه می شویم یک سال از اخراج امریکا از عراق گذشته بود. رئیس جمهور وقت امریکا به سردار سلیمانی با واسطه پیغام داده بود که به مردم بگویید به ما حمله نکنند تا سربازان ما سالم از عراق خارج شوند.

باقری خاطرنشان کرد: داعش ماموریت یافت که مجددا امریکایی‌ها را به این منطقه بازگرداند. یک سال مسئولان امنیتی برخی کشورهای منطقه از جمله اردن، امارات، عربستان به همراه امریکا و انگلیس و همه کسانی که از انقلاب اسلامی کینه داشتند، در جلسات متعدد جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که چنین موجودی از جنس خود مسلمانان ایجاد کنند، اسناد این امر موجود است و بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص کاملا مستند به اسناد اطلاعاتی است.

این فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه آن ها به این موجود خبیث رسیدند، عنوان کرد: این ها شمه ای از جنایات این هاست. واقعا برخی جنایات این ها قابل بیان نیست و در تاریخ هم چنین چیزی سراغ نداریم. چقدر انسان باید قسی القلب باشد که انسانی را به سیخ بکشد و برای خانواده اش بفرستد؟ ما با موجودات عادی طرف نبودیم. ما دورانی را پشت سر گذاشتیم که در مقاطعی صحبت از این بود که مگر می شود با این موجود مقابله کرد.

باقری افزود: مقابله با داعش سه رکن اصلی داشت. اول درایت و حکمت مقام معظم رهبری است که بنیان مقابله با داعش را گذاشت. آن روزی که داعش به چند کیلومتری مرز ما و بغداد و حوالی کربلا و نجف رسیده بود، اگر حکمت مقام معظم رهبری نبود، این وضعیت امروز را نداشتیم. هیچکس خطر را آنگونه که ایشان تشخیص داد، احساس نمی کرد. دومین رکن آن فتوای آیت الله سیستانی بود. 10 روز پس از این قضایا فتوای معروف ایشان صادر شد.

این فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه این مبارزه تنها با محاسبات عادی صورت نمی‌گرفت، گفت: پس خدا و تمسک به شهدا و سیدالشهدا و رسالت ما کجا می رود؟ این ها 40 درصد دو کشور را گرفتند و یک دولت با ارکان کامل تشکیل دادند. برخی می‌گفتند بروید با این ها مذاکره کنید. انسان با کسی مذاکره می کند که حداقل های اشتراک را داشته باشد. نمی توان بدون اشتراک صحبت از مذاکره کرد. داعش سه مشخصه دارد که هیچ گروه دیگری در تاریخ نداشته است.

باقری خاطرنشان کرد: این ها حق حیات برای هیچکس جز اتباع خود قائل نبودند. این سربریدن‌ها هم نشانه همین امر بود. سهم شیعه در این قربانی‌ها کمتر از سهم دیگران است. البته شیعه میدان دار این مبارزه است. به عنوان نمونه این ها 3000 نفر را گرفتند و همه آن ها را گردن زدند که جنازه آن ها امروز در حال کشف شدن است. از این 3000 تن 1700 نفر اهل تسنن بودند. این ها را با خدعه گرفتند. در واقع به آن ها پیغام داده بودند اگر با ما درگیر نشوید، ما شما را رها می کنیم ولی بعدا همه را کشتند. آن حادثه عظیم پایگاه هوایی تکریک نمونه دیگر این موضوع است.

وی تاکید کرد: ما در مباحث حقوق اسلامی برای غیرمسلمان حقوقی قائل هستیم ولی این‌ها اینگونه نبودند، این‌ها قائل به جغرافیای معمولی هم نبودند و قلمروشان تمام جغرافیای جهان اسلام را در بر می‌گرفت و به حقوق کشورها کاری نداشتند، برای هر جایی نیز امیر تعیین کرده بودند.

این فرمانده سپاه قدس اضافه کرد: سومین مشخصه این‌ها این بود که برای هیچ گروهی جز خود نیز موجودیتی قائل نبودند. تمام مناطقی که در سوریه تصرف کردند، تماما تحت تصرف گروه‌هایی بود که توسط دولت‌های عربی برای سقوط نظام سوریه حمایت می‌شد. به آن ها نیز گفتند یا بیعت کنید یا کشته شوید. این مسایل در هیچ گروه و جریانی در حال و گذشته دیده نشده است.

وی با بیان اینکه جنایتکارترین گروه تاریخ را این‌ها سازماندهی کردند، عنوان کرد: نام آن را دولت گذاشتند تا انگیزه‌ای برای مسلمانان ایجاد شود که به آن بپیوندند و ارتشی به استعداد 70 هزار نفر تشکیل دادند که 25 هزار نفر آن اتباع 70 کشور بود. رئیس اداره اطلاعات عربستان، بندر بن سلطان، در همان زمان دستور داد زندانیان جنایتکار، هر کدام که حاضر است به داعش بپیوندد، از زندان آزاد شود و این ها را به سمت داعش فرستادند. برخی دیگر از کشورها نیز این کارها را انجام دادند.

سردار باقری خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی نیز مسیر را باز کردند بدون اینکه یک مرتبه پلیس اروپا مانع اعضای این گروه به پیوستن به داعش شود. هنوز کار زیادی می‌خواهد تا ماهیت داعش به درستی نشاخته شود. به لحاظ پشتیبانی هم این‌ها هیچ محدودیتی نداشتند. تمام اتومبیل‌های این‌ها صفر کیلومتر بود که از اردن، عربستان و ترکیه وارد می‌شد و همه هم این را می‌دانستند. امروز یکی از اتهاماتی که مستمسک تحریم بر علیه جمهوری اسلامی شده این است که از گروه‌های مقاومت حمایت داشته ایم. چطور است که جنایتکارترین گروه تاریخ خودروی صفر کیلومتر و سلاح با هواپیمای رسمی دریافت می کند؟ هزاران تن سلاح از کشور لیبی که سقوط کرده بود، از مصادر رسمی وارد سوریه و عراق شد. در چند مورد به قدری این وضعیت افتضاح شد که از خوف امنیت اسرائیل جلوی این محموله ها را گرفتند.

وی اضافه کرد: چند محموله موشک ضدهوایی و بخشی از سلاح‌های هوایی را سعودی و قطر آورده بودند که وقتی دیدند امنیت اسرائیل به خطر می افتد، امریکایی‌ها جلوی آن را گرفتند. این‌ها هیچ مشکلی به لحاظ پولی نداشتند و نفت عراق و سوریه را در اختیار داشتند و صادر می کردند. نفت 70 دلاری را از داعش 40 دلار می خریدند و تنها کسی که خریدار این نفت بود، رژیم صهیونیستی بود. سود این فروش نیز به جیب برخی شاهزادگان و عناصر منتسب به برخی دولت های منطقه می رفت.

این فرمانده سپاه قدس بیان کرد: اینکه چرا امریکایی ها به مبارزه داعش آمدند، به این علت بود که می خواستند داعش را مدیریت کنند. زمانی که داعش به بغداد نزدیک شد، دولت عراق با امریکا قرارداد امنیتی داشت و باید به عراقی‌ها کمک می کردند. اما در همان زمان رسما وزیر خارجه وقت امریکا گفت ما به زمان بیشتری برای بررسی نیاز داریم. هدف مسایل دیگری بود. بر همین مبنا 6 ماه تاخیر کردند تا شاید داعش به اهداف خود برسد، زمانی که ما 150 کیلومتر داعش را از مرزهای خود دور کرده و بخشی از مناطق اطراف بغداد را آزاد کرده بودیم، امریکایی ها وارد شدند و کنار موصل صبر کردند ولی دیدند بنای ما برچیدن تومار داعش است.

سردار باقری با بیان اینکه امریکایی ها هیچگاه عملیات درستی در مبارزه با داعش انجام ندادند، گفت: امریکایی ها در عملیات موصل بنا داشتند 7000 داعشی را از موصل فراری دهند تا در بیابان های سوریه و عراق عملیات انجام دهند. پیش بینی سردار سلیمانی این توطئه را متوجه شد و به سرعت حشد الشعبی بسیج شد و عقبه این‌ها بسته شد.

وی ادامه داد: بعدا بخشی از این ها را با هلیکوپتر نجات دادند و به کشورهای منطقه بردند. این ها نیاز به داعش داشتند چون باید ماموریت خود را انجام می داد. نقشی که سردار سلیمانی در عملیاتی کردن فتوای مرجعیت و تدابیر مقام معظم رهبری داشت، بی بدیل است.

این فرمانده سپاه قدس ادامه داد: اینکه فتوای مرجع شیعه و دستورات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم، کار هر کسی نیست. حضرت آقا فرامین زیادی دارند. در دوران های گذشته مراجع بزرگ ما فتواهای زیادی برای مبارزه صادر کرده اند اما چرا هیچکس به این نتایج نرسید؟ نقش وی در بسیج امکانات و سازماندهی و عملیاتی کردن این فتوا و تدابیر بی بدیل بود. کار راحتی نبود و موانع زیادی وجود داشت.

سردار باقری خاطرنشان کرد: هر کسی به نوعی دنبال این بود که این کار نشود. انگلیسی‌ها به عراق رفتند و صحبت کردند که کار ایران در سازماندهی حشد الشعبی منجر به جنگ داخلی می شود. سفیر ما گفت وقتی ارتش عراق توان مقابله ندارد، دولت عراق چه راهکاری دارد؟ این ها مانع تراشی بود. تنها کسی که محکم ایستاد سردار سلیمانی بود. این توانمندی در همه کس وجود ندارد.

وی بیان کرد: شخص خود ایشان از جزییات تاکتیکی تا مسایل کاربردی را مدیریت می کرد. حتی در خطرناک ترین بخش ها حضور میافت. همراهی دولت های عراق و سوریه واقعا خوب بود. کارشکنی‌های زیادی صورت می‌گرفت. ساماندهی مجدد ارتش‌ها کار سختی بود. ساماندهی نسبی در ارتش‌ها وجود داشت اما نه در مقابل این هجوم عظیم. در موج هجوم اول 6 لشکر عراق از هم پاشید. نیروهای حشد الشعبی و در کنار آن نقش رزمندگان جمهوری اسلامی قابل توصیف نیست.

سردار باقری خاطرنشان کرد: در برخی جبهه‌ها افسران این ها می گفتند اگر شما هستید، ما هستیم ولو اینکه فقط دو رزمنده باشیم. این فرماندهی و درایت کار شوخی نبود. امروز ما به نقطه ای رسیده ایم که در اوج اقتدار صحبت می کنیم.

این فرمانده سپاه قدس یادآور شد: امروز داعش از بین رفته و طرحی که برای تجزیه این کشورها آغاز شده بود، شکست خورد. امروز امریکایی ها به نقطه ای رسیده اند که عنوان می کنند تمام برگه های آن ها در مقابل جمهوری اسلامی به اتمام رسیده و مسایل لبنان نیز ناشی از سرشکستگی آن هاست.

منبع: ایسنا