تاریخ : 11:23 - 1396/09/12
کد خبر : 68820
سرویس خبری : سیاسی
 

 حمله اسرائیل به پادگان ایرانی با چراغ سبز روسیه بود؟

حمله اسرائیل به پادگان ایرانی با چراغ سبز روسیه بود؟

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی در منطقه مدعی هستند این پادگان در اختیار جبهه مقاومت بوده و رزمندگان غیرسوری در آن‌جا آموزش می‌دیدند.

به گزارش کارگرآنلاین،  رژیم جنایتکار اسرائیل بار دیگر با نقض حریم هوایی لبنان و سوریه، به مواضع نیروهای متحد دمشق در سوریه حمله کرد. این بار رسانه‌های حامی گروه‌های سلفی تکفیری مدعی هستند یک پایگاه ایرانی هدف این حملات قرار گرفته است!
اینجا بخوانید: اسرائیل قصد جنگ با حزب الله را دارد؟!

 بامداد امروز موشک‌هایی به پایگاه‌های جبهه مقاومت و ارتش سوریه در اطراف شهرک کسوه و صحنایا واقع در جنوب غربی استان ریف دمشق و نزدیکی استان قنیطره برخورد کرد. منابع آگاه میدانی می‌گویند بمب‌افکن‌های اسرائیلی با نقض حریم هوایی لبنان خود را به نزدیکی مرزهای سوریه رسانده و از آن‌جا اهداف مشخص شده در سوریه را موشک باران کرده‌اند. اما یک منبع سوری به پایگاه الاخباریه گفته است که موشک‌های شلیک شده از نوع زمین به زمین می‌باشد و احتمالا رژیم صهیونیستی از اراضی جولان اشغالی این موشک‌ها را شلیک کرده است.

بنا بر اخبار رسمی، پایگاه هدف گرفته انبار تسلیحاتی ارتش سوریه موسوم به گردان ۹۱ بوده است؛ اما رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی در منطقه مدعی هستند این پادگان در اختیار جبهه مقاومت بوده و رزمندگان غیرسوری در آن‌جا آموزش می‌دیدند. همچنین برخی منابع از اصابت موشک‌های اسرائیلی به پایگاهی در منطقه تل الشحم واقع در استان قنیطره و در فاصله چندکیلومتری اراضی اشغالی جولان خبر می‌دهند. این رسانه‌ها مدعی شده‌اند این پادگان در اختیار رزمندگان مقاومت به ویژه حزب الله لبنان و مستشاران ایرانی بوده است!

حمله موشکی و هوایی اسرائیل به سوریه در حالی صورت می‌گیرد که روسیه سامانه‌های سپر ضدموشکی اس۳۰۰ و اس۴۰۰ را در مناطق مختلف مانند فرودگاه المزه واقع در جنوب غربی دمشق مستقر کرده است. اگر این سامانه‌ها فعال باشند، موشک‌های اشغالگران نباید به هدف اصابت کنند.

هنوز معلوم نیست روس‌ها این سامانه را تعمدا خاموش می‌کنند یا این‌که مقامات صهیونیستی به کدهای آن اشراف داشته و در زمان‌های مشخص می‌توانند از سپرهای دفاعی این سامانه عبور کنند!مقایسه میان تجربه سامانه‌های ضدموشکی مستقر در سوریه و جنوب عربستان می‌تواند جالب توجه باشد.

جنبش مقاومت ملی انصار الله نیز به سمت اهداف مشخص در اراضی آل سعود موشک شلیک می‌کند. موشک‌های پاتریوت در صورتی که تا فاصله ۱۰ کیلومتری عمق اراضی آل سعود را هدف قرار دهند، معمولا به هدف اصابت می‌کنند. اما هر گاه انصار الله مکان‌های دورتری را هدف قرار داده، سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت، باک۳ و کروتال ان جی موشک‌ها را در آسمان منفجر یا دست کم از هدف از پیش تعیین شده منحرف می‌کنند تا در بیابان‌ها به زمین اصابت کند.

لازم به ذکر است که این حمله هنوز از طرف منابع رسمی تأیید نشده است و تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد تل‌آویو معمولا مسئولیت این حملات را به صورت رسمی بر عهده نمی‌گیرد!

منبع: فردا

بیشتر بخوانید:

ماجرای معامله حسن خمینی با احمدی‌نژاد!؟+ تصاویر

 

سوفیا «ربات زن » در عربستان ازداواج خواهد کرد!+عکس

 

برادر فوتبالیست مشهور دستگیر شد